Pytanie:
Zamawiający realizuje projekt unijny. Z uwagi na fakt niemożności podpisania wszystkich umów w terminie i wykonania dostaw zamawiający jako beneficjent projektu uzyskał od instytucji pośredniczącej zgodę na przedłużenie terminu realizacji projektu. Problem polega na tym, że realizacja jednej z dostaw sprzętu nastąpiła w terminie przewidzianym w umowie, natomiast składowe tej dostawy tj. zainstalowanie sprzętu oraz przeszkolenie pracowników – już nie. Zamawiający nie dysponuje więc protokołem odbioru, a gdy go otrzyma to z datą odbioru sprzętu późniejszą niż przewiduje umowa z wykonawcą. Procedura (unijna) była prowadzona w trybie przetargu nieograniczonego. W trakcie postępowania wykonawca wystąpił o przedłużenie terminu realizacji zamówienia z 5 tygodni na 10 tygodni, na co zamawiający wyraził zgodę i zmodyfikował siwz w tym zakresie. Kryterium oceny ofert była cena 100%. Sprzęt był sprowadzany z USA. Czy w obecnej sytuacji zamawiający może przedłużyć termin realizacji zamówienia? Czy grozi mu w tym zakresie korekta finansowa?