Sygn. akt: KIO 2498/17
WYROK
z dnia 15 grudnia 2017 r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący:
Jan Kuzawiński
Protokolant:
Piotr Cegłowski
po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 12 grudnia 2017 r. w Warszawie
odwołania wniesionego
do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 27 listopada 2017 r. przez wykonawcę FŁT
Polska Sp. z o.o.,
ul. Jagiellońska 76, 03-301 Warszawa, w postępowaniu prowadzonym
przez Zamawiającego – PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna S.A.
w
Bełchatowie, ul. Węglowa 5, 97-400 Bełchatów,
orzeka:
1. oddala
odwołanie,
. kosztami postępowania obciąża Odwołującego - wykonawcę FŁT Polska Sp. z o.o.,
ul. Jagiellońska 76, 03-301 Warszawa i:
zalicza w poczet kosztów postępowania kwotę 15 000 zł 00 gr (słownie: piętnaście
tysięcy złotych zero groszy) uiszczoną przez wykonawcę FŁT Polska Sp. z o.o.,
ul. Jagiellońska 76, 03-301 Warszawa tytułem wpisu od odwołania,
zasądza od wykonawcy FŁT Polska Sp. z o.o., ul. Jagiellońska 76, 03-301 Warszawa
na rzecz zamawiającego - PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna S.A.
w Bełchatowie, ul. Węglowa 5, 97-400 Bełchatów, kwotę w wysokości 3 600 zł 00 gr
(słownie: trzy tysiące sześćset złotych zero groszy) tytułem zwrotu kosztów
reprezentacji
przed Izbą.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. -
Prawo zamówień publicznych
(tekst jednolity Dz.U. 2017 poz. 1579) na niniejszy wyrok - w terminie 7 dni od dnia jego
doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do
Sądu Okręgowego w Piotrkowie Trybunalskim.
Przewodniczący:
..………………..
Sygn. akt KIO 2498/17
U z a s a d n i e n i e
Zamawiający - PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna S.A. w Bełchatowie, ul. Węglowa
400 Bełchatów prowadzi w trybie przetargu nieograniczonego postępowanie o udzielenie
zamówienia publicznego pn. „Zakup łożysk do produkcji krążników w 2018 r. dla PGE GIEK
S.A. Oddział Kopalnia Węgla Brunatnego Bełchatów”.
P
ostępowanie
prowadzone
jest
w
trybie
przetargu
nieograniczonego
o wartości powyżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8
ustawy Pzp.
P
rowadzone przez Zamawiającego postępowanie zostało wszczęte w dniu 9.09.2017
r. przez zamieszczenie ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej pod numerem
2017/S 173-355112
– a więc do postępowania mają zastosowanie przepisy ustawy Prawo
zamówień publicznych zmienionej z dniem 28.07.2016 r. na mocy przepisów ustawy z dnia 22
czerwca 2016 r. o zmianie ustawy
– Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych
ustaw (Dz. U. z 2016 r., poz. 1020).
Zamawiający pismem z dnia 17.11.2017 r. powiadomił wykonawcę FŁT Polska Sp. z o.o.
ul. Jagiellońska 76, 03-301 Warszawa o odrzuceniu jego oferty.
Wobec powyższej czynności w dniu 27.11.2017 r. zostało wniesione odwołanie przez
wykonawc
ę FŁT Polska Sp. z o.o., ul. Jagiellońska 76, 03-301 Warszawa.
Odwołujący zarzucił Zamawiającemu naruszenie następujących przepisów:
1. art. 92 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp poprzez przekazanie informacji o odrzuceniu oferty
Odwołującego,
2. art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp
poprzez odrzucenie oferty Odwołującego.
W oparciu o powyższe zarzuty Odwołujący wniósł o nakazanie Zamawiającemu unieważnienie
czynności
odrzucenia
jego
oferty
oraz
dokonania
ponownej
oceny
ofert
z uwzględnieniem oferty Odwołującego, a także zasądzenia kosztów poniesionych
w związku z wniesieniem odwołania, w tym kosztów zastępstwa procesowego.
Uzasadnienie
odwołania
Odwołujący podnosi, iż w piśmie z dnia 17.11.2017 r., zawierającym informację o odrzuceniu
oferty Odwołującego, Zmawiający w sposób lakoniczny i ogólny wskazał powody jej
odrzucenia
. Wskazuje, że zgodnie z treścią art. 92 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp zamawiający
powinien podać wszystkie okoliczności faktyczne, w związku z którymi nastąpiło odrzucenie
oferty.
Uzasadnienie faktyczne powinno wyczerpująco opisywać przyczyny, jakie legły
u podstaw decyzji z
amawiającego, by wykonawca miał możliwość ewentualnego odniesienia
się do nich przy wnoszeniu odwołania. Odwołujący podkreśla, że poza wskazaniem podstawy
prawnej odrzucenia oferty Odwołującego Zamawiający nie podał żadnych szczegółowych
okoliczności faktycznych, które zdecydowały o jej odrzuceniu. W opinii Odwołującego
p
rzekazana przez niego informacja jest ogólnikowa, a tym samym nie czyni zadość wymogom
z art. 92 ust. 1 pkt 2 ustawy
Pzp. Powołuje się na wyrok KIO z dnia 12 czerwca 2014 r., KIO
. Wywodzi z tego, że brak podania faktycznego uzasadnienia odrzucenia oferty nie
jest naruszeniem tylko formalnym, ale może mieć wpływ na przebieg, a tym samym na wynik
postępowania o udzielenie zamówienia. Podanie podstaw faktycznych odrzucenia oferty oraz
ich opisanie warunkuje zakres wnoszenia i rozpozn
ania środków ochrony prawnej względem
takiej czynności. Wskazuje, że uzasadnienie faktyczne wskazane przez Zamawiającego
w piśmie z dnia 17.11.2017 r. jest zawiłe i na tyle ogólne, że Odwołujący nie ma pewności czy
w sposób właściwy odnosi się do okoliczności faktycznych określonych w tym piśmie.
W zakresie drugiego zarzutu Odwołujący wskazuje, że Zamawiający określił warunki, jakie
musi spełniać oferta wykonawcy w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ),
a w szczególności w pkt 3.4, 3.6 oraz pkt 12 i 12.5. W piśmie z dnia 17.11.2017 r.
o odrzuceniu oferty
Odwołującego Zmawiający stwierdził, że powodem odrzucenia oferty
Wykonawcy jest podanie przez niego w Formularzu cenowo -
technicznym dla II części
zamówienia - łożyska baryłkowe dwóch cen, co jest niezgodne z treścią załącznika nr 2b do
SIWZ oraz, że Odwołujący powinien był podać w nim jedną cenę jednostkową netto.
Odwołujący podnosi, że w treści SIWZ, a także w treści załączników nie ma jakichkolwiek
informacji, że wykonawca musi podać tylko jedną cenę jednostkową. Wskazuje,
iż przeciwnie, Zamawiający w sposób pośredni dopuszcza oferowanie różnych produktów dla
każdej części zamówienia, ponieważ w punktach 3.4 do 3.6 SIWZ wymaga, aby
w oferowanych dostawach, w każdej części zamówienia, udział towarów pochodzących
z państw członkowskich UE lub państw, z którymi Unia Europejska zawarła umowy o równym
traktowani
u przedsiębiorców, lub państw, wobec których na mocy decyzji Rady stosuje się
przepisy dyrektywy 2
014/25/UE, przekraczał 50%. Niespełnienie tego wymagania
usankcjonowane j
est odrzuceniem oferty. Zamawiający przewiduje w zapisach SIWZ sytuację,
w której wykonawca składa na daną część zamówienia ofertę na różne produkty,
z których część pochodzi z powyższych państw, a część nie. Odwołujący powołuje się na
wyrok KIO z dnia 3.02.2014 r. nr 77/14 -
„do rangi istotnych postanowień SIWZ, a zarazem
oferty zamawiaj
ący ma prawo zaliczyć takie postanowienia, które stanowią oznaczone wymogi
do wykazania w ofercie, przy pomocy których zamawiający chce zrealizować swoje
uzasadnione zamierzenia. Zamawiający powinien z góry w SIWZ podać za niespełnienie
jakich wymagań, oferta zostanie odrzucona. Takim postanowieniem istotnym jest cena
całkowita, czy też ceny jednostkowe służące do rozliczeń stron w trakcie realizacji umowy’’.
Odwołujący podkreśla, że w SIWZ nie ma jakiegokolwiek postanowienia stwierdzającego, że
podanie przez Za
mawiającego dwóch cen dla każdej części zamówienia dla dwóch produktów
będzie skutkowało odrzuceniem oferty. Odwołujący podnosi także, iż z zapisów Formularza
cenowo -
technicznego dla II części zamówienia - łożyska baryłkowe, stanowiącego załącznik
nr 2b do SIWZ, nie wynika nakaz podania jednej ceny jednostkowej netto. Wykonawca m
iał
wypełnić w nim m.in. rubrykę „oznaczenie łożyska/producent/kraj pochodzenia”. W opinii
Odwołującego oczywistym jest, że skoro Wykonawca może zaproponować więcej niż jeden
produkt (co wynika z wyżej wspomnianych zapisów SIWZ), to wpisze tam oznaczenie,
producenta i kraj pochodzenia dla każdego produktu. Tym samym w rubryce „cena
jednostkowa netto w zł” powinien podać cenę dla każdego łożyska. Wskazuje, że treść SIWZ
nie
wymaga podania ceny uśrednionej i nie zabrania podania dwóch cen jednostkowych.
Odwołujący stwierdza, że podanie ceny uśrednionej byłoby wysoce problematyczne, gdyż
Wykonawca musiałby sprzedawać Zamawiającemu część produktów poniżej kosztów zakupu,
co mogłoby narazić go na zarzut dumpingu cenowego. W pkt 12 SIWZ „Opis sposobu
obliczenia ceny oferty” Zamawiający podaje jedynie wytyczne dotyczące wypełnienia
Formularza Ofertowego stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ, a nie Formularza cenowo -
technicznego dla
II części zamówienia - łożyska baryłkowe stanowiącego załącznik nr 2b do
SIWZ. Zgodnie z pkt 12.5 SIWZ do porównania ofert brana będzie pod uwagę cena całkowita
brutto za wykonanie zamówienia.
Stanowisko Zamawiającego
Zamawiający wniósł odpowiedź na odwołanie w dniu 8.12.2017 r.
Zamawiający podniósł, iż Odwołujący, poza przytoczeniem przepisu art. 92 ust. 1 pkt 3 ustawy
Pzp, który odnosi się do informowania wykonawców o wykonawcach, których oferty zostały
odrzucone, podając uzasadnienie faktyczne i prawne, nie wskazuje jakie okoliczności stanu
faktycznego
Zamawiający powinien dodatkowo wskazać informując Odwołującego
o odrzuceniu jego oferty. Zdaniem Zamawiającego informacje zawarte w piśmie z dnia
r, wskazujące powody odrzucenia oferty FŁT Polska Sp. z o.o. są jasne,
jednoznaczne, precyzyjne i zrozumiałe nawet dla osób nie będących profesjonalnymi
podmiotami zajmującymi się zamówieniami publicznymi. W opinii Zamawiającego zarzut ten
jest eksponowany przez Odwołującego, prawdopodobnie z braku innych konkretnych
zarzutów i raczej w kategoriach abstrakcyjnych, o czym świadczy jednoznacznie treść
uzasadnienia odwołania i przytoczone w nim orzeczenie KIO z dnia 12.06.2014 r.
Odnosząc się do zarzutu naruszenia art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp Zamawiający
wskazuje, że zdaniem Odwołującego o naruszeniu tym miałaby świadczyć okoliczność,
że Zamawiający w SIWZ i w załącznikach do SIWZ nie zawarł jakichkolwiek informacji,
że Wykonawca musi podać tylko jedną cenę jednostkową. Ponadto według Odwołującego,
Zamawiający w SIWZ powinien z góry przewidzieć, określić i wymienić wszystkie wymagania,
których niespełnienie przez Wykonawców będzie skutkowało odrzuceniem ich oferty. W opinii
Zamawiającego wskazane przez Odwołującego hipotetyczne podstawy niezgodności
czynności Zamawiającego z przepisem art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp są nierzeczywiste,
a więc są w całości bezzasadne. Zamawiający wskazuje, że przytoczone w uzasadnieniu
odwołania okoliczności, w ramach pierwszego zarzutu w żadnym aspekcie nie odzwierciedlają
faktycznych zapisów SIWZ. Podnosi, iż sugerowanie przez Odwołującego, aby Zamawiający
informował Wykonawców o wszystkich wymaganiach, których niespełnienie stanowić będzie
podstawy do odrzucenia ich oferty, stanowi przejaw niezrozumienia za
sad rządzących
w postepowania
ch publicznych. Wskazuje, że rolą Zamawiającego jest określenie w SIWZ
warunków, spełnienia których oczekuje od wykonawców. Formułując te warunki Zamawiający
ma przede wszystkim na względzie zasadę określoną w art. 7 ustawy Pzp oraz swoje
rzeczywiste potrzeby. Zatem poza
przypadkami, o których mowa w art. 87 ust. 2 ustawy Pzp,
a zwłaszcza tym określonym w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, każde niespełnienie warunków
SIW
Z będzie skutkowało odrzuceniem ofert Wykonawców. Zamawiający wywodzi z tego, że
formułowanie przez Odwołującego w tym zakresie zarzutu stanowi niewątpliwie
niezrozumienie zasad rządzących w postepowaniach publicznych, prowadzonych na
podstawie przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. — Prawo zamówień publicznych.
Zamawiający podnosi, że z pkt 12.1 SIWZ wynika wskazany warunek podania
całkowitej ceny netto za wykonanie przedmiotu zamówienia w danej części zamówienia,
podania kwoty podatku VAT oraz całkowitej ceny brutto. Zmawiający podkreśla, że
nieodłącznymi elementami SIWZ są wszystkie jego załączniki. Z załącznika nr 2b do SIWZ
wynika jednoznacznie, że 24.588 szt. łożysk o oznaczeniu 22312 CAC3W33 powinna być
podana, oprócz innych elementów, cena jednostkowa netto tych łożysk. Chodzi niewątpliwie
o jedną cenę jednostkową netto dla wszystkich łożysk, gdyż w danej części zamówienia (Il
część zamówienia) Zamawiający nie przewiduje żadnych podgrup łożysk z różnymi cenami.
Zdaniem Zamawiającego wykładnia literalna ocenianego zapisu SIWZ (zał. nr 2b) potwierdza,
że mowa jest o jednej cenie jednostkowej (liczba pojedyncza) a nie o cenach jednostkowych
(w liczbie mnogiej). Oznacza to
, że gdyby nawet wykonawca dysponował łożyskami z trzech
krajów pochodzenia, spełniających warunki dla oznaczenia 22312 CAC3W33 dla Il części
zamówienia, to winien dla nich wskazać jedną cenę jednostkową netto. W analizowanym
przypadku
FŁT Polska w swojej ofercie składanej dla Il części zamówienia dla 24.588 szt.
łożysk podał dwie ceny jednostkowe, które są różne w zależności od tego, z jakiego kraju
pochodzą łożyska. Zamawiający wskazuje, że nie przewidywał żadnej wariantowości dla tej
części zamówienia, tj. że część łożysk w Il części zamówienia będzie tańsza a cześć droższa.
Zamawiający uznaje, że oferta FŁT Polska jest niezgodna z SIWZ, a tym samym prawidłowo
została odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp. Dodatkowe potwierdzenie
słuszności powyższego stanowiska stanowią również inne zapisy SIWZ (umowy). Przykładem
może być pkt 14 SIWZ dotyczący aukcji elektronicznej. Jak wynika z zapisów SIWZ w tym
zakresie parametrem licytowanym w aukcji będzie cena jednostkowa netto poszczególnych
pozycji asortymentowych w danej części zamówienia. Zamawiający wskazuje, iż nasuwa to
pytanie, którą cenę jednostkową (wyjściową) zamawiający miałby przyjąć w aukcji.
Zamawiający podnosi, że inna istotna niezgodność oferty FŁT Polska z zapisami SIWZ,
którego elementem jest umowa, dotyczy zapisów § 2 ust. 6 oraz § 4 ust. 3 umowy. Zgodnie
z tym pierwszym zapisem Zamawiający zastrzegł sobie możliwość zmniejszenia ilości dostaw
z zamówionej pozycji o nie więcej niż 20%, w zależności od potrzeb, bez konieczności
podpisywania przez strony aneksu do umowy. W myśl drugiego zapisu Wykonawca
zobowiązuje się do dostarczania przedmiotu umowy na podstawie zamówień cząstkowych
składanych przez Zamawiającego. Zmawiający wskazuje, iż rodzi to kolejne pytania -
w sytuacji, gdy Zamawiający na podstawie zamówienia cząstkowego dokona zamówienia np.
1000 szt. łożysk, to z jaką ceną jednostkową łożysk zaproponuje dostawę wykonawca, czy
może sobie dowolnie wybrać, itp. Ponadto wskazuje, iż trudno ustalić rozwiązanie w sytuacji,
gdy Zamawiający wybrałby na podstawie zamówień cząstkowych już np. 15000 szt. łożysk -
z jaką ceną jednostkową (wyższą czy niższą) przebiegać będzie dalsza realizacja zamówień.
Zamawiający podnosi, iż hipotetycznie można założyć, że Wykonawca mógłby usiłować
twierdzić, że przecież nie ma znaczenia jaka cena jednostkowa łożysk jest dla poszczególnych
grup krajów pochodzenia skoro łącznie cena netto jest znana i dokładnie określona dla całej Il
części zamówienia. Wskazuje, że okoliczność ta byłaby tylko wtedy prawdziwa, gdy
Zamawiający zmuszony byłby, na podstawie zapisów umowy, odebrać całą ilość łożysk,
jednorazowo i za całą kwotę. W przedmiotowym postępowaniu, założenia są inne.
Zamawiający powołuje się na wyroki KIO z dnia 17.11.2015 r., sygn. akt KIO 2373/15 i KIO
2389/15, z dnia 17.06.2015 r., sygn. akt KIO 1117/15, z dnia 8.04.2015 r, sygn. akt KIO 569/15,
z dnia 6.03.2017 r., sygn. akt KIO 351/17.
Zamawiający wskazuje, że nie tylko w sposób jasny
i zrozumiały wskazał powody odrzucenia oferty, ale powody te zostały precyzyjnie zrozumiane
przez Odwołującego, który dał temu wyraz w złożonym odwołaniu.
Zamawiający zwraca uwagę na orzecznictwo KIO dotyczące sposobu badania i oceny
zgodności ofert z SIWZ, z którego wynika, że w każdym przypadku, gdy oferta Wykonawcy
zawiera wady, a wady tej nie można usunąć w trybie art. 87 ust. 2 ustawy Pzp, podlega ona
obligatoryjnemu odrzuceniu na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp.
Zamawiający
powołuje się na wyroki z dnia 9.06.2017 r., sygn. akt KIO 1045/17, z dnia 20.03.2017 r., sygn.
akt KIO 399/17, KIO 438/17, KIO 439/17.
Zamawiający wskazuje, iż oferty Odwołującego nie daje się pogodzić z wymogami
SIWZ.
W toku rozprawy przed Krajową Izbą Odwoławczą w dniu 12.12.2017 r., strony
podtrzymały dotychczasowe stanowisko.
Odwołujący w toku rozprawy wniósł o przeprowadzenie dowodu z SIWZ zamówienia
„Zakup łożysk do produkcji krążników w 2017 r. dla PGE GiEK S.A. oddział kopalnia węgla
brunatnego Bełchatów” z marca 2017 r. oraz umowę z dnia 12.05.2017 r. pomiędzy PGE GiEK
Bełchatów a FŁT Polska Sp. z o.o. nr GEK/PMR-KWB/00817/2017 na okoliczność
wykonywania poprzedniego zamówienia dokładnie w takim samym zakresie ze złożonymi
dwiema cenami.
Podniósł, iż w przeciągu ostatnich pięciu lat sytuacja była tożsama, zaś
Zamawiający przyjmował ofertę zawierającą dwie ceny jednostkowe.
Zamawiający potwierdził ww. okoliczności, oponując jednocześnie przeprowadzeniu
d
owodu z ww. dokumentów jako nie mających znaczenia w przedmiotowej sprawie.
Krajowa Izba Odwoławcza, po przeprowadzeniu rozprawy w przedmiotowej
sprawie,
na
podstawie
zebra
nego materiału dowodowego, po zapoznaniu
się z dokumentacją postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, w tym
w szcz
ególności z postanowieniami ogłoszenia o zamówieniu, Specyfikacją Istotnych
Warunków Zamówienia, ofertą złożoną w postępowaniu przez Odwołującego oraz
korespondencją prowadzoną w toku postępowania pomiędzy Zamawiającym
a wykonawcami
ubiegającymi się o udzielenie zamówienia, jak również po zapoznaniu
się z odwołaniem, po wysłuchaniu oświadczeń, jak też stanowisk stron złożonych
ustnie do protokołu w toku rozprawy ustaliła, co następuje.
Izba ustaliła, że nie została wypełniona żadna z przesłanek, o których stanowi
art. 189 ust. 2 ustawy Pzp, skutkujących odrzuceniem odwołania.
Odwołujący wykonawca wykazał także interes we wniesieniu odwołania, o którym
mowa w art. 179 ust. 1 ustawy
Pzp. Odwołujący jest podmiotem ubiegającym się o udzielenie
rozpoznawanego zamówienia publicznego i ma interes w uzyskaniu danego zamówienia.
I
zba ustaliła następujący stan faktyczny.
Zgodnie z pkt 3.1 SIWZ
przedmiotem postępowania jest dostawa łożysk na 2018 r. dla PGE
Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna S.A. – Oddział Kopalnia Węgla Brunatnego
Bełchatów, dostarczone wyroby muszą być fabrycznie nowe, I kategorii (nieużywane),
wyprodukowane nie wcześniej niż w 2017 r., spełniające wymogi techniczno – jakościowe
określone przez producenta danego wyrobu.
W pkt 3.2 SIWZ określono, że zamówienie podzielono na 2 części, przedmiotem części II były
łożyska baryłkowe. Wskazano, że oferta powinna być złożona na kompletną dostawę towarów
przynajmniej jednej części zamówienia oraz powinna zawierać pełne oznaczenie katalogowe
właściwe dla oferowanego asortymentu z podaniem producenta i kraju pochodzenia (kolumna
formularza technicznego
– Załącznik nr 2a - b).
W pkt 3.4 SIWZ Zamawiający zawarł wymóg, aby w oferowanych dostawach, w każdej części
zamówienia, udział towarów pochodzących z państw członkowskich Unii Europejskiej lub
państw, z którymi Unia Europejska zawarła umowy o równym traktowaniu przedsiębiorców,
lub państw, wobec których na mocy decyzji Rady stosuje się przepisy dyrektyw 2014/25/UE,
przekraczał 50%. Punkt 3.6 SIWZ określił, iż w celu potwierdzenia, że oferowane dostawy
odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego, każdy z wykonawców powinien
przedłożyć wraz z ofertą oświadczenie, że wykonają każdą część zamówienia z ponad 50%
udziałem towarów pochodzących z państw członkowskich Unii Europejskiej lub państw,
z którymi Unia Europejska zawarła umowy o równym traktowaniu przedsiębiorców, lub państw,
wobec których na mocy decyzji Rady stosuje się przepisy dyrektyw 2014/25/UE – wzór tego
oświadczenia stanowił załącznik nr 7 do SIWZ.
Zgodnie z pkt 10.4.2. SIWZ oferta powinna składać się m.in. z formularza cenowo
technicznego dla części na którą składana jest oferta, zawierającego wszystkie informacje
określone we wzorach stanowiących załączniki nr 2a-b do SIWZ.
W pkt 12.5 SIWZ określono, że do porównania ofert brana będzie pod uwagę cena całkowita
brutto za wykonanie zamówienia, w walucie polskiej.
Punkt 13 SIWZ określa, iż kryterium oceny ofert, osobno dla każdej części zamówienia była
cena brutto
– 100%. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska największą
il
ość punktów obliczoną wg wzoru: