KIO 1475/18 POSTANOWIENIE dnia 8 sierpnia 2018 r.

Stan prawny na dzień: 09.11.2018

Sygn. akt: KIO 1475/18

POSTANOWIENIE

z dnia 8 sierpnia 2018 r.

Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:

Przewodniczący: Paweł Trojan

po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym

bez udziału Stron w dniu 8 sierpnia 2018 r.

w Warszawie

odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 26 lipca

r. przez wykonawcę Comarch Healthcare S.A., al. Jana Pawła II 39a, 31-864 Kraków

w postępowaniu prowadzonym przez Zamawiającego – Samodzielny Publiczny

Specjalistyczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Lęborku, ul. Juliana Wegrzynowicza 13,

300 Lębork w trybie przetargu nieograniczonego pn. „Informatyzacja SPS ZOZ w

Lęborku służąca poprawie jakości i efektywności obsługi pacjentów w ramach projektu

współfinansowanego przez UE ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

w ramach RPO WP na lata 2014 - 2020"

– (postępowanie znak RPPM.07.02.00-22-

postanawia:

umorzyć postępowanie odwoławcze,

nakazać zwrot z rachunku Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz wykonawcy

Comarch Healthcare S.

A., al. Jana Pawła II 39a, 31-864 Kraków kwotę 15 000 zł

00 gr

(słownie: piętnaście tysięcy złotych zero groszy), stanowiącą uiszczony wpis od

odwołania.

Stosownie do art. 198a i art. 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.

– Prawo zamówień

publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 20 lipca

2017 r., poz. 1579 z późn. zm.) na niniejsze

postanowienie

– w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia – przysługuje skarga za

pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Słupsku.

Przewodniczący: …………………..


Sygn. akt: KIO 1475/18

UZASADNIENIE

do postanowienia z dnia 8 sierpnia 2018 r. w sprawie o sygn. akt KIO 1475/18

Zamawiający - Samodzielny Publiczny Specjalistyczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Lęborku,

ul. Juliana Wegrzynowicza 13, 84-

300 Lębork prowadzi w trybie przetargu nieograniczonego

postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego pn.: „Informatyzacja SPS ZOZ w

Lęborku służąca poprawie jakości i efektywności obsługi pacjentów w ramach projektu

współfinansowanego przez UE ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

w ramach RPO WP na lata 2014 - 2020"

– (postępowanie znak RPPM.07.02.00-22-

Izba ustaliła, że postępowanie prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego o wartości

powyżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Pzp.

W dniu 14.07.2018

r. ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w suplemencie do Dz.

U. UE po numerem 2018/S 134-305855.

Biorąc pod uwagę powyższe Izba ustaliła, że do przedmiotowego postępowania mają

zas

tosowanie przepisy znowelizowanej ustawy Prawo zamówień publicznych tj. ustawy

zmienionej w związku z wejściem w życie z dniem 28.07.2016 r. nowelizacji zawartej w

ustawie z dnia 22 czerwca 2016 r. o zmianie ustawy

– Prawo zamówień publicznych oraz

niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2016 r., poz. 1020).

Jednocześnie w ramach przedmiotowego postępowania zastosowanie mają przepisy

rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i

sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu

odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. z 2010 r., Nr 41, poz. 238) zmienionego

rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 9 stycznia 2017 r. zmieniającego

rozporządzenie w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz

rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. z 2017 r.,

poz. 47).


Izba ustaliła ponadto, że w dniu 16.07.2018 r. Zamawiający opublikował treść Specyfikacji

Istotnych Warunków Zamówienia.

Odwołanie na powyższą czynność zostało wniesione do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej

w dniu 26.07.2018 r. przez w

ykonawcę Comarch Healthcare S.A., al. Jana Pawła II 39a, 31-

864 Kraków.

Odwołujący zarzucił Zamawiającemu naruszenie następujących przepisów:

I. art. 7 ust

1 pzp w zw. z art. § 13 ust. 1 pkt. 1 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26

lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od

wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r., poz. 1126), a także

art. 29 ust. 1 pzp poprzez:

a) zaniechanie określenia funkcjonalności, które ma zawierać próbka a także zaniechania

określenia kryteriów oceny, czy prezentowana Zamawiającemu podczas

demonstracji próbki systemu funkcjonalność spełnia wymagania Zamawiającego

(zaniec

hanie określenia scenariuszy prezentacji funkcjonalności na etapie SIWZ), co

uniemożliwia wykonawcom zweryfikowanie przed terminem składania ofert, czy ich oferta

może być uznana za niezgodną z SIWZ, co również narusza zasadę uczciwej konkurencji i

równego traktowania wykonawców;

a w związku z powołanymi pod lit a] okolicznościami - opisanie przedmiotu zamówienia w

sposób nieprecyzyjny, niejednoznaczny, bez uwzględnienia wszystkich okoliczności

mogących mieć wpływ na przygotowanie oferty.

II. art. 29 ust. 1 i 2 w zw. art 7 pzp poprzez:

a)

zaniechanie określenia w SIWZ wszystkich wymaganych danych dotyczących integracji;

b) brak umieszczenia w SIWZ koniecznych informacji na temat migracji danych;

i w związku z powołanymi okolicznościami - opisanie przedmiotu zamówienia w sposób

nieprecyzyjny, niejednoznaczny, bez uwzględnienia wszystkich okoliczności mogących mieć

wpływ na przygotowanie oferty oraz w sposób, który mógłby utrudniać zachowanie uczciwej

konkurencji wtoku postępowania.

Biorąc pod uwagę powołane zarzuty i ich uzasadnienie zawarte w dalszej części odwołania,

Odwołujący wnosi o nakazanie Zamawiającemu modyfikacji specyfikacji istotnych warunków

zamówienia zgodnie z żądaniem określonym w uzasadnieniu odwołania.

Następnie w dalszej części uzasadnienia Odwołujący wskazał, że z uwagi na powyższe,

Odwołujący wnosi o nakazanie Zamawiającemu dokonania modyfikacji SIWZ poprzez:


wskazanie w SIWZ, które funkcjonalności systemu HIS będą przedmiotem weryfikacji w

ramach próbki;

2. przygotowanie i przekazanie wykonawcom w ramach SIWZ jednego dla wszystkich

scenariusza/scenariuszy testowych wskazujących jak dana funkcjonalność będzie badana i

w jaki sposób weryfikowane przez Zamawiającego będzie istnienie określonych

funkcjonalności w dostarczanej próbce.

Wskazał również, że wnosi o nakazanie Zamawiającemu dokonania modyfikacji SIWZ

poprzez:

1. wprowadzenie do SIWZ kompletnej dokumentacji interfejsów, mechanizmów i opisu

protokołów wymiany danych tych systemów, w tym podanie szczegółowych danych

technicznych niezbędnych do przeprowadzenia integracji wraz z kompletnymi kodami

źródłowymi i dokumentacją dotyczącą sposobu komunikacji tych systemów (zdolność

komunikacji, sposób komunikacji, opis transakcji, konstrukcja pliku komunikatu transakcji,

pełna dokumentacja techniczna umożliwiająca integrację, opisane widoki baz danych,

procedury składowe i inne informacje, które są konieczne do przeprowadzenia integracji)

oraz opisu interfejsów wymiany danych wraz z dokumentacją, opisem struktury danych,

zakresu danych do wymiany, parametrów dotyczących interfejsów wymiany danych, rodzaju

usług i mechanizmów wymiany danych po stronie tych systemów;

Odwołujący wniósł także o nakazanie Zamawiającemu zmiany SIWZ poprzez:

1. dokładne sprecyzowanie, które z wymienionych przez Zamawiającego danych są

konieczne do migracji, a z których Zamawiający może zrezygnować, jeśli analiza

przedwdrożeniowa wykaże, iż są one zbędne,

2. zapewnienie danych do migracji w postaci plików CSV lub XLS zawierających dane do

mi

gracji wraz z dokumentacją umożliwiającą pełną identyfikację zawartości tych plików w

zakresie koniecznym do migracji danych.

a także:

Wskazanie w SIWZ wszystkich wymagań funkcjonalnych posiadanych modułów systemu

ERP i LIS w celu realnego zaoferowania

systemu równoważnego;

Wskazanie w SIWZ czy przedmiot zamówienia obejmował będzie migrację danych z

systemu ERP i LIS dotychczasowego do oferowanego, a w przypadku wymagania takiej

migracji danych -

wprowadzenie do SIWZ poniższych danych dotyczących migracji danych z

systemu ERP i LIS pełnej listy baz danych i systemów, z których ma nastąpić migracja

danych, wraz ze wskazaniem wszystkich technicznych informacji, dzięki którym możliwa

będzie ta migracja a w szczególności m.in.

ilość i rodzaje baz danych (proste czy złożone, relacyjne czy obiektowe itp.),


struktura poszczególnych baz danych

- rozmiar baz danych

sposób migracji ze wskazaniem na dane, które maja pierwszeństwo, informacji na temat

spójności danych itp.

zakres danych podlegających migracji (jakie dane, za jakie lata, dane z jakich obszarów

itp.)

zapewnienie danych do migracji w postaci plików CSV lub XLS zawierających dane do

migracji wraz z dokumentacją umożliwiającą pełną identyfikację zawartości tych plików.

Izba ustal

iła, że Zamawiający w dniu 27.07.2018 r. zamieścił kopię odwołania na swojej

stronie internetowej. Izba ustaliła, że w ustawowym terminie przystąpienia do postępowania

odwoławczego nie zgłosił żaden wykonawca.

Następnie Izba ustaliła, iż Zamawiający pismem z dnia 08.08.2018 r. (wpływ faksem

w dniu 08.08.2018 r. DzK-KIO-12474/18) podpisanym przez p. M. K.

– Zastępcy Dyrektora

ds. Finansowych

działającego na podstawie pełnomocnictwa z dnia 02.01.2018 r.

podpisanego przez p. L. K.

– Dyrektora złożył oświadczenie woli wskazując, iż uwzględnia w

całości zarzuty zawarte w odwołaniu.

Mając na uwadze powyższe okoliczności faktyczne, Izba stwierdziła, że postępowanie

podlega umorzeniu na podstawie art. 186 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo

zamówień publicznych.

Zgodnie

z treścią art. 186 ust. 6 pkt 1) ustawy Pzp w okolicznościach, o których

mowa w art. 186 ust. 2

ustawy Pzp koszty postępowania odwoławczego znosi się

wzajemnie.

Tym samym Izba orzekła o dokonaniu zwrotu Odwołującemu z rachunku Urzędu

Zamówień Publicznych kwoty uiszczonej tytułem wpisu.

Jednocześnie Izba wskazuje, iż zgodnie z treścią 186 ust. 2 zdanie drugie ustawy

Pzp zamawiający, w przypadku umorzenia postępowania odwoławczego na skutek

uwzględnienia przez zamawiającego w całości zarzutów przedstawionych w odwołaniu i nie

wniesienia sprzeciwu przez Przystępującego, wykonuje, powtarza lub unieważnia czynności

w postępowaniu o udzielenie zamówienia zgodnie z żądaniem zawartym w odwołaniu.

Przewodniczący:

……………………