Sygn. akt: KIO 1580/18
POSTANOWIENIE
z dnia 24 sierpnia 2018 r.
Krajowa Izba Odwoławcza – w składzie:
Przewodniczący: Magdalena Rams
po rozpoznaniu na posiedzeniu
bez udziału stron w dniu 24 sierpnia 2018 r., w Warszawie,
odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 8 sierpnia 2018 r.
przez
wykonawcę S. B. prowadzącego działalność gospodarcza pod firmą: „S.T.M.B.
Zakład Budowlano – Remontowy S. B.”, Łódź,
w postępowaniu prowadzonym przez Gminę Dobroń,
postanawia:
umorzyć postępowanie odwoławcze;
nakazać Urzędowi Zamówień Publicznych zwrot z rachunku Urzędu Zamówień
Publicznych na rzecz wykonawcy S. B.
prowadzącego działalność gospodarcza
pod firmą: „S.T.M.B. Zakład Budowlano – Remontowy S. B., Łódź” kwoty 9
,00 złotych (słownie: dziewięć tysięcy zero złotych) stanowiącej 90%
uiszczonego wpisu.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. -
Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1579) na niniejsze postanowienie -
w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem
Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Łodzi.
Przewodniczący: ……………………..……
Sygn. akt: KIO 1580/18
U z a s a d n i e n i e
Zamawiający Gmina Dobroń (dalej „Zamawiający”) prowadzi postępowanie o udzielenie
zamówienia publicznego na „Dokończenie inwestycji pn. „Budowa przedszkola i Sali
gimnastycznej w systemie budownictwa o znacznie pod
wyższonych parametrach
energetycznych””.
W dniu 8 sierpnia 2018
r. do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęło odwołanie
wykonawcy S. B.
prowadzącego działalność gospodarcza pod firmą: „S.T.M.B. Zakład
Budowlano
– Remontowy S. B.”, Łódź, (dalej „Odwołujący”) zarzucając Zamawiającemu
naruszenie:
art. 7 ust. 1 w zw. z art. 29 ust. 1 i 2 Pzp w zw. z § 5 Rozporządzenia Ministra
Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy
dokumentacji projektowej, s
pecyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót
budowlanych oraz programu funkcjonalno-
użytkowego t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 1129
ze zm. w zw. z art. 186 ust. 3a zd. 2 Pzp poprzez dokonanie niewyczerpującego,
nieprecyzyjnego opisu przedmiotu zamówienia w sposób, który mógłby utrudniać
uczciwą konkurencję w zakresie w jakim Zamawiający nie opisał konstrukcji stalowej
dachu zamawianego budynku w sposób umożliwiający złożenie oferty i wykonanie
zamówienia; pomimo że przyjął na siebie takie zobowiązanie uwzględniając zarzut
odwołania w sprawie o sygn. KIO 1391/18;
art. 7 ust. 1 w zw. z art. 29 ust. 1 i 2 Pzp w zw. z art. 186 ust. 3a zd. 2 Pzp poprzez
dokonanie niewyczerpującego, nieprecyzyjnego opisu przedmiotu zamówienia w
sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję w zakresie w jakim
Zamawiający nie opisał przedmiotu zamówienia przy użyciu kompletnej i rzetelnie
wykonanej inwentaryzacji prac wykonanych dotychczas w ramach inwestycji pn.:
„Budowa przedszkola i Sali gimnastycznej w systemie budownictwa o znacznie
podwyższonych parametrach energetycznych”; pomimo że przyjął na siebie takie
zobowiązanie uwzględniając zarzut odwołania w sprawie o sygn. KIO 1391/18; 3. art.
7 ust. 1 w zw. z art. 29 ust. 1 i 2 Pzp w zw. z art. 186 ust. 3a zd. 2 Pzp poprzez
dokonanie niewyczerpującego, nieprecyzyjnego opisu przedmiotu zamówienia w
sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję w zakresie w jakim
Zamawiający zadeklarował w odpowiedzi na odwołanie w sprawie KIO 1391/18, że
„będzie wymagał od wykonawcy wykonania niezbędnych odkrywek, badań i
technicznego wykonanych prac.
W przypadku wykrycia niezgodności z projektem lub
rozbieżności zakresu wykonanych prac z dokumentacją powykonawczą i
przeprowadzonymi odbiorami Zamawiający podejmie decyzję o sposobie rozwiązania
niezgodności”, podczas gdy w uzupełnionej dokumentacji opisu przedmiotu
zamówienia brak jest informacji o obowiązku wykonania przez wykonawcę odkrywek,
badań, sprawdzeń oraz o rozmiarze tych obowiązków oraz o wpływie ewentualnych
ujawnionych rozbieżności stanu faktycznego z dokumentacją projektową na
obowiązki Wykonawcy, co uniemożliwia skalkulowanie ceny ofertowej i
przygotowanie oferty w niniejszym postępowaniu.
W dniu 20 sierpnia 2018 r.
Odwołujący, przed otwarciem rozprawy złożył pismo,
w którym oświadczył, że cofa wniesione odwołanie.
Ze względu na fakt, że odwołanie można cofnąć w każdym czasie do zamknięcia rozprawy,
jego cofnięcie, zgodnie z art. 187 ust. 8 ustawy Pzp oznacza, że postępowanie odwoławcze
podlega umorzeniu.
W tym stanie rzeczy Izba
– zgodnie z przepisem art. 187 ust. 8 zd. pierwsze ustawy Pzp –
postanowiła umorzyć postępowanie odwoławcze.
Ponadto zgodnie z art. 187 ust. 8 zd. drugie ustawy Pzp oraz na podstawie § 5 ust. 1 pkt 3
lit. a) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości
i sposobu pobiera
nia wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu
odwoławczym i sposobu ich rozliczania (tj. Dz. U. z 2018 r., poz. 972) Izba orzekła o
dokonaniu zwrotu na rzecz Odwołującego 90% kwoty wpisu uiszczonego w wysokości 9
,00 zł.
Przewodniczący: ………………………………