Sygn. akt: KIO 39/19
POSTANOWIENIE
z dnia 1 lutego 2019 r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Paweł Trojan
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym
bez udziału Stron w dniu 1 lutego 2019 r.
w Warszawie
odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu
11.01.2019 r. w
zakresie części 3 zamówienia przez wykonawcę Pana P. W. prowadzącego
działalność gospodarczą pod firmą NATURFARM P. W., ul. Jaśminowa 12, 62-070
Dąbrówka w postępowaniu prowadzonym przez Zamawiającego - Wojewódzki Szpital
Specjalistyczny im. Najświętszej Maryi Panny, ul. Bialska 104/118, 42-200
Częstochowa w trybie przetargu nieograniczonego pn.: „Dostawa sprzętu medycznego i
niemedycznego mającego na celu „Ułatwienie pozostania w zatrudnieniu dzięki działaniom
profilaktycznym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego
na lata 2014-
2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego*'
dla Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego im. Najświętszej Maryi Panny w
Częstochowie - Część I”, (znak sprawy DAZ.26.069.2018).
postanawia:
umorzyć postępowanie odwoławcze,
nakazać zwrot z rachunku Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz wykonawcy Pana
P. W.
prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą NATURFARM P. W., ul.
Jaśminowa 12, 62-070 Dąbrówka kwotę 7 500 zł 00 gr (słownie: siedem tysięcy
pięćset złotych zero groszy), stanowiącą uiszczony wpis od odwołania.
Stosownie do art. 198a i art. 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.
– Prawo zamówień
publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 20 lipca
2017 r., poz. 1579 z późn. zm.) na niniejsze
postanowienie
– w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia – przysługuje skarga za
pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w
Częstochowie.
Przewodniczący: …………………..
Sygn. akt: KIO 39/19
UZASADNIENIE
do postanowienia z dnia 1 lutego 2019 r. w sprawie o sygn. akt KIO 39/19
Zamawiający – Wojewódzki Szpital Specjalistyczny im. Najświętszej Maryi Panny, ul. Bialska
200 Częstochowa prowadzi w trybie przetargu nieograniczonego postępowanie
o udzielenie zamówienia publicznego pn.: „Dostawa sprzętu medycznego i niemedycznego
mającego na celu „Ułatwienie pozostania w zatrudnieniu dzięki działaniom profilaktycznym w
ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020
współfinansowanego
ze
środków
Europejskiego
Funduszu
Społecznego*'
dla
Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego im. Najświętszej Maryi Panny w Częstochowie -
Część I”, (znak sprawy DAZ.26.069.2018).
Postępowanie prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego o wartości poniżej kwot
określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Pzp.
W dniu 28.09.2018
r. ogłoszenie o zamówieniu zostało zamieszczone w Biuletynie
Zamówień Publicznych pod numerem 500253649-N-2018.
W dniu 07.01.2019 r. Zamawiający poinformował wykonawców o wyborze oferty
najkorzystniejszej.
Odwołanie zostało wniesione do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 11.01.2019 r. w
zakresie części 3 zamówienia przez wykonawcę Pana P. W. prowadzącego działalność
gospodarczą pod firmą NATURFARM P. W., ul. Jaśminowa 12, 62-070 Dąbrówka od
czynności wyboru oferty najkorzystniejszej i zaniechania odrzucenia oferty Wykonawcy
EGERTON Sp. z o.o. z siedzibą w Zabrzu przez Zamawiającego - Wojewódzki Szpital
Specjalistyczny im. Najświętszej Maryi Panny w' Częstochowie (dalej „Zamawiający”) w
postępowaniu w sprawie udzielenia zamówienia publicznego, którego przedmiotem jest:
Dostawa sprzętu medycznego i niemedycznego mającego na celu „Ułatwienie pozostania w
zatrudnieniu dzięki działaniom profilaktycznym w ramach Regionalnego Programu
Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 współfinansowanego ze środków
Europejskiego Funduszu Społecznego" dla Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego im.
Najświętszej Maryi Panny w Częstochowie - Część I”, znak sprawy DAZ.26.069.2018.
Odwołujący zarzucił Zamawiającemu naruszenie następujących przepisów:
1. art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy PZP poprzez uznanie, że treść oferty Wykonawcy EGERTON
Sp. z o.o. z siedzibą w Zabrzu jest zgodna z treścią Specyfikacji Istotnych Warunków
Zamówienia (dalej „SIWZ"), a co za tym idzie jej niezgodny z prawem wybór jako oferty
najkorzystniejszej w przedmiotowym postępowaniu,
2. art. 91 ust. 1 ustawy PZP poprzez dokonanie wyboru oferty, która nie spełnia warunków
określonych przez Zamawiającego i nie jest w rozumieniu przepisów prawa ofertą
najkorzystniejszą, 3. art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy PZP poprzez zaniechanie odrzucenia oferty
Wykonawcy EGERTON Sp. z
o.o. z siedzibą w Zabrzu mimo, że treść oferty nie odpowiada
wymaganiom Zamawiającego określonym w SIWZ.
Wskazując na powyższe Odwołujący wniósł o nakazanie Zamawiającemu:
1. unieważnienia czynności wyboru oferty najkorzystniejszej dokonanej w dniu 07.01.2019r.
2. odrzucenie oferty Wykonawcy EGERTON Sp. z o.o. z siedzibą w Zabrzu jako tej, która nie
spełnia wymogów określonych przez Zamawiającego w SIWZ w zakresie parametrów
technicznych przedmiotu zamówienia w części 3 - Lampy doświetlające.
3. nakazanie ponownego badania i oceny ofert oraz dokonanie wyboru oferty Odwołującego
jako najkorzystniejszej.
Biorąc pod uwagę treść art. 182 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp Izba ustaliła, iż termin na wniesienie
odwołania został dotrzymany i zostało ono podpisane przez osobę umocowaną do
reprezentowania Odwołującego. Tym samym Izba nie znalazła podstaw do odrzucenia
przedmiotowego odwołania.
Zamawiający pismem z dnia 24.01.2019 r. przesłanym do Izby pocztą elektroniczną w tym
samym dniu (rejestracja 24.01.2019 r. DzK-KIO-
1293/19) oświadczył, że wypełniając
zarządzenie Przewodniczącego KIO wydane na posiedzeniu z udziałem Stron w dniu
22.01.2019 r. przekaza
ł wykonawcom uczestniczącym w postępowaniu kopię odwołania w
dniu 23.01.2019 r. za pośrednictwem poczty elektronicznej i wezwał ich do zgłoszenia
przystąpienia do postępowania odwoławczego. Ww. oświadczenie zostało podpisane przez
p. B. M.
– p.o. Dyrektora Szpitala.
Izba ustaliła również, że w ustawowym terminie, tj. do dnia 28.01.2019 r. do Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej przystąpienia nie zgłosił żaden wykonawca.
Następnie Izba ustaliła, iż Zamawiający pismem z dnia 30.01.2019 r. (wpływ pocztą
elektroniczną w dniu 30.01.2019 r. DzK-KIO-1634/19 i DzK-KIO-1657/19 oraz wpływ
bezpośredni w dniu 31.01.2019 r. DzK-KIO-1714/19) podpisanym przez p. B. M. – p./o.
Dyrektora Szpitala
działającą na podstawie uchwały nr 8/10/IV/2019 Zarządu Województwa
Śląskiego z dnia 20.01.2019 r. złożył oświadczenie woli wskazując, iż uwzględnia zarzuty
odwołania w całości i dokona czynności ponownego badania i oceny ofert złożonych w
przedmiotowym postępowaniu w części 3 dotyczących lamp doświetlających.
Mając na uwadze powyższe okoliczności faktyczne, Izba stwierdziła, że postępowanie
podlega umorzeniu na podstawie art. 186 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo
zamówień publicznych.
Zgodnie
z treścią art. 186 ust. 6 pkt 1) ustawy Pzp w okolicznościach, o których mowa w art.
186 ust. 2
ustawy Pzp koszty postępowania odwoławczego znosi się wzajemnie.
Tym samym Izba orzekła o dokonaniu zwrotu Odwołującemu z rachunku Urzędu Zamówień
Publicznych kwoty uiszczonej tytułem wpisu.
Jednocześnie Izba wskazuje, iż zgodnie z treścią 186 ust. 2 zdanie drugie ustawy Pzp
zamawiający, w przypadku umorzenia postępowania odwoławczego na skutek
uwzględnienia przez zamawiającego w całości zarzutów przedstawionych w odwołaniu i nie
wniesienia sprzeciwu przez
Przystępującego, wykonuje, powtarza lub unieważnia czynności
w postępowaniu o udzielenie zamówienia zgodnie z żądaniem zawartym w odwołaniu.
Przewodniczący:
……………………