Zgodnie z art. 92 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp zamawiający poinformował moją firmę, że nasza oferta podlega odrzuceniu na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 1 i pkt 2 ustawy Pzp z uwagi na sposób złożenia przez nas oferty. Przekazaliśmy ją mianowicie, składając dokument elektroniczny w formacie poddającym dane kompresji, podpisany podpisem kwalifikowanym pracownika X. Rozpakowany dokument zawierał formularz ofertowy podpisany własnoręcznie przez członka zarządu mojej firmy oraz pełnomocnictwo dla pracownika X także podpisane własnoręcznie przez członka zarządu. Członek zarządu posiada pełne prawo do reprezentacji firmy zgodnie z KRS. Zamawiający odrzucił naszą ofertę, ponieważ stwierdził, że oferta i załączone pełnomocnictwo nie posiadają waloru oryginału a stanowią jedynie kopię poświadczoną za zgodność z oryginałem. Zamawiający powołał się na to, iż w przypadku przekazywania przez wykonawcę dokumentu elektronicznego w formacie poddającym dane kompresji, opatrzenie pliku zawierającego skompresowane dane kwalifikowanym podpisem elektronicznym jest równoznaczne z poświadczeniem przez wykonawcę za zgodność z oryginałem wszystkich elektronicznych kopii dokumentów zawartych w tym pliku.
W jaki sposób mogliśmy w tym wypadku dostarczyć dokumenty w formie oryginału, skoro platforma wymusza skompresowanie plików? Chcę odwołać się od tej decyzji zamawiającego.
Zamów już teraz pełny dostęp do portalu i korzystaj z:
Zaloguj się.