Pytanie:
Prowadzimy postępowanie do 14.000 euro dotyczące serwisowania i naprawy samochodu firmowego. Mamy regulamin, który stanowi, że po 10.000 zł musimy wystosować pismo do dyrektora o wyrażenie zgody na dokonanie zakupu o wartości przekraczającej 10.000 zł, jak również posłać pisma do wykonawców do składania ofert. Prowadzę rejestr wydatków i niebawem przekroczę te 10.000 zł w wydatkach dotyczących serwisowania i naprawy samochodu. Nadmienię, że od lat korzystamy z jednego serwisu, który jest położony najbliżej naszej miejscowości. Czy muszę ściśle w takim przypadku trzymać się regulaminu i posyłać zapytania ofertowe do innych serwisów? W regulaminie mamy jeszcze jeden punkt, który brzmi: „W szczególnie uzasadnionych przypadkach dopuszcza się możliwość odstąpienia za pisemną zgodą dyrektora od zasad opisanych w regulaminie i dokonania zamówienia po negocjacjach tylko z jednym wykonawcą (krótki termin realizacji zamówienia, zadania o specjalistycznym charakterze, ograniczona liczba wykonawców)”. Czy mogę w takim przypadku trzymać się tego właśnie zapisu?