Pytanie:
Nasze pytanie dotyczy zamówienia na usługę odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych. W 2021 roku musimy realizować aż 3 umowy na tę usługę:
1) tylko na jeden miesiąc tj. styczeń 2021 roku o wartości ok. 100 tys. złotych (zamówienie wszczęte w grudniu 2020 roku na podstawie art. 6a starej ustawy Pzp – na skutek niezłożenia oferty w przetargu zabrakło jednego miesiąca na drugą procedurę,
2) główne zamówienie na odbiór i zagospodarowanie odpadów z nieruchomości zamieszkałych o wartości ok. 2 mln. złotych – procedura unijna wszczęta w 2020 roku według starych przepisów, umowa została podpisana w styczniu 2021 roku,
3) procedura odbioru i zagospodarowania odpadów z nieruchomości niezamieszkałych będących własnością gminy (wartość ok. 40 tys. złotych).
Wszystkie powyższe zamówienia były planowane i szacowane w ubiegłym roku. I tu pojawia się problem – nie wiemy, co począć z tym ostatnim zamówieniem. Jeśli ogłosimy zbiurokratyzowany przetarg unijny na tak skromną wartość, możemy nie otrzymać żadnej oferty. Zakładamy, że starych przepisów, w tym art. 6a ustawy Pzp, nie da się już zastosować, bo postępowanie nie jest wszczęte w ubiegłym roku. Nie wiemy, czy można zastosować to samo rozwiązanie z nowej ustawy Pzp tj. jej art. 30 ust. 4, bo dwa pierwsze postępowania są wszczęte zgodnie z regułami starej ustawy Pzp.