Pytanie:
Zamawiający udzielił zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego na wywóz odpadów segregowanych od mieszkańców. Zarówno w siwz jak i umowie określił planowaną ilość wywozu odpadów różnych frakcji. Wykonawcy kalkulowali cenę ofertową za zamówienie jako sumę stawek ryczałtowych za wywóz 1 m3 odpadów segregowanych według określonego asortymentu x ilość odpadów planowana do wywozu.
Usługa jest realizowana regularnie dla wywozu odpadów typu papier, szkło, plastik a dla odpadów wielkogabarytowych według potrzeb. W trakcie realizacji zamówienia okazało się, że planowana ilość wywozu odpadów w niektórych asortymentach została już wyczerpana, a dla niektórych może być zrealizowana w mniejszych ilościach niż planowano. Czy zamawiający może dokonać zmiany w umowie polegającej na tym, że zwiększy planowaną do wywozu ilość odpadów w przekroczonych rodzajach frakcji odpadów? Nie będzie miało to wpływu na cenę ofertową ogółem. W ogłoszeniu o zamówieniu nie przewidziano możliwości dokonania tego rodzaju zmiany umowy w sprawie zamówienia publicznego. A może w opisanym przypadku należy skorzystać z dyspozycji art.67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp? Ogłoszenie o zamówieniu a także specyfikacja dopuszcza udzielenie zamówień uzupełniających.