Pytanie:
Gmina przeprowadziła postępowanie podzielone na 6 zadań. Łączna kwota postępowania to 283.623,85 zł brutto. W dwóch zadaniach o łącznej wartości szacunkowej 19.481 zł wykonawca uchyla się od podpisania umowy. Dostał wezwanie do ostatecznego podpisania kontraktu 13 maja, ale zakładamy, że się nie stawi. Jest już po terminie związania ofertą, więc wybór kolejnej oferty odpada. Czy jeśli wykonawca uchyli się do podpisania umowy, to należy unieważnić postępowanie na obydwie części?
Czy w takim przypadku możemy te dwie części potraktować jako nowe postępowanie i zrealizować je według wewnętrznego regulaminu? Gmina dokonała już ogłoszenia o udzieleniu zamówienia wybranemu wykonawcy, ponieważ pilnie chciała ogłosić nowe postępowanie na jedno z unieważnionych zdań. Wykonawca sam wyraził wolę podpisania umów w danym terminie. Wysłaliśmy mu je pocztą, ale przez kolejne 2 tygodnie ich nie odbierał. Dokonamy zmiany głoszenia, ale czy z w związku z tym mogą być jakieś konsekwencje?