W artykule m.in.:
- Jeżeli początkiem terminu oznaczonego w godzinach jest określona godzina, rozpoczyna się on z początkiem pierwszej godziny i kończy z upływem ostatniej. Jeżeli natomiast termin określony w godzinach został oznaczony tak, że jego początek wyznacza pewne zdarzenie (np. otwarcie aukcji elektronicznej), to przy jego obliczaniu nie uwzględnia się godziny, w której to zdarzenie nastąpiło.
- Wprowadzony nowelizacją ustawy Pzp z lipca 2016 roku obowiązek sporządzania oraz publikacji planu postępowań o udzielenie zamówień, został poszerzony o dodatkowy obowiązek jego aktualizacji.
- Obowiązkowa analiza potrzeb zamawiającego poprzedzająca wszczęcie postępowania, o której mowa w art. 83 nowej ustawy Pzp, będzie dotyczyć zamówień o wartości równej progom unijnym lub je przekraczającej. W wyniku analizy zamawiający m.in.:
a) zweryfikuje zasadność udzielenia zamówienia, w tym faktu, czy nie może zaspokoić danej potrzeby zasobami własnymi;
b) zbada możliwość zastosowania alternatywnych sposobów i środków zaspokojenia zidentyfikowanych potrzeb przez wskazanie możliwych wariantów.
- Zgodnie z art. 84 nowej ustawy Pzp zamawiający, przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia, może przeprowadzić wstępne konsultacje rynkowe, w celu przygotowania postępowania i poinformowania wykonawców o swoich planach i wymaganiach dotyczących zamówienia. Konsultacje mają charakter fakultatywny i mogą być stosowane niezależnie od wartości zamówienia.
- Zamawiający będzie musiał obowiązkowo wskazać w opisie przedmiotu zamówienia kryteria stosowane w celu oceny równoważności. Obowiązek w zakresie określenia reguł oceny równoważności, będzie wynikać wprost z art. 99 ust. 6 nowej ustawy Pzp.
- Obligatoryjne dotąd przesłanki wykluczenia z art. 24 ust. 1 pkt 16, 17 i 18 ustawy Pzp, przeniesiono do podstaw fakultatywnych.