Wstępne ogłoszenie informacyjne może dotyczy planowanych w kolejnych 12 miesiącach zamówień publicznych. Można je opublikować w dowolnym czasie. Co możesz zyskać jako zamawiający? Z pewnością szersze zainteresowanie Twoimi przetargami. Wstępne ogłoszenie pozwala wykonawcom lepiej przygotować się do postępowania, co może także ułatwić ocenę otrzymanych ofert. No i wreszcie – ogłoszenie to szansa skrócenia procedury, gdyż jego publikacja jest warunkiem skrócenia terminu składania ofert. W artykule piszemy o tym, jak dopełnić formalności publikacyjnych, aby ziściły się wszystkie wymienione benefity.
Ogłoszenie o wykonaniu umowy w BZP to obowiązek, jaki wprowadziła ustawa Pzp z 2019 roku. W praktyce nadal jest on źródłem wątpliwości wielu zamawiających. W artykule znajdziesz praktyczną instrukcję krok po kroku jak wypełnić ogłoszenie w najbardziej problematycznych sekcjach oraz jak wypełnić ogłoszenie w przypadku zamówień częściowych. Przeczytasz także m.in. odpowiedzi na pytania:
Sprawdź także:
Zamieściliśmy ogłoszenie w bazie konkurencyjności. Wskazaliśmy w nim, że warunkiem koniecznym jest, aby wykonawca posiadał odpowiednie referencje. Działamy poza ustawą Pzp (jesteśmy spółką z o.o.). Zadano nam pytanie, czy wykonawca musi spełnić wymóg samodzielnie, czy może polegać na wiedzy i doświadczeniu podmiotów trzecich. W ogłoszeniu nie doprecyzowaliśmy tej kwestii. Czy działając poza reżimem ustawy Pzp, możemy wymagać, aby wykonawca sam spełniał warunek i nie polegał na zasobach innych podmiotów? Czy byłoby to zgodne z obowiązującymi przepisami?
Zamawiający ma prawo się odnieść do każdego postawionego zarzutu. Także w tym przypadku może podjąć próbę obrony wobec ewentualnie zastosowanej korekty.
Prowadzę przetarg nieograniczony na dostawy współfinansowane ze środków UE. Ogłoszenie o zamówieniu zamieszczono w BZP oraz w siedzibie zamawiającego w miejscu publicznie dostępnym 28 czerwca 2018 r. Na stronie internetowej zamawiającego zamieszczono siwz z załącznikami. Nie opublikowano tam natomiast ogłoszenia o zamówieniu, a jedynie wskazano, że ogłoszenie znajduje się w BZP pod określonym numerem (nie był to aktywny link). Czy wskazane naruszenie jest podstawą korekty bądź pomniejszenia stosownie do rozporządzenia z 29 stycznia 2016 r. w sprawie warunków obniżania wartości korekt finansowych oraz wydatków poniesionych nieprawidłowo związanych z udzielaniem zamówień?
Czy do postępowań, które zostały opublikowane w Dzienniku Urzędowym UE (TED) po 1 stycznia 2021 r. stosuje się już nowe przepisy ustawy Pzp? Czy ma tutaj znaczenie data wysłania ogłoszenia do publikacji?
W Biuletynie Informacji Publicznej Rządowego Centrum Legislacji, w serwisie „Rządowy Proces Legislacyjny” opublikowano projekt nowego rozporządzenia ministra rozwoju w sprawie ogłoszeń zamieszczanych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Projektowane rozporządzenie w odróżnieniu od poprzedzającego go rozporządzenia ministra rozwoju z 26 lipca 2016 r. nie określa wzorów ogłoszeń, a jedynie wymienia informacje, jakie powinny być zawarte w ogłoszeniach zamieszczanych w BZP. Taki zabieg ma zapewnić pewną elastyczność regulacji i następnie swobodę w graficznym ujęciu zakresu danych, jakie powinny być zawarte w ogłoszeniach. Rozporządzenie ma zacząć obwiązywać w związku z wejściem w życie nowej ustawy z 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych zaplanowanym na 1 stycznia 2021 r. Założenia projektu mogą się jeszcze zmienić.
Spoglądając na strony innych zamawiających zauważyłam, że bardzo często nie są tam zamieszczane ogłoszenia o udzieleniu zamówień. Czy takie ogłoszenia są obowiązkowe?
Czy w ogłoszeniu o udzieleniu zamówienia sekcja IV.6 uwzględniamy również ceny ofert odrzuconych?
Prawo zamówień publicznych zachęca zamawiających do odpowiedniego zaplanowania postępowań o udzielenie zamówień publicznych, oferując im w zamian pewne korzyści. W przypadku planu postępowań o udzielenie zamówień nie precyzuje, że będą to konkretne profity, choć warto pamiętać, że z pewnością uporządkuje on podejmowane czynności, zwiększy przejrzystość i poprawność prowadzonych procedur a także konkurencyjność – zapewniając więcej ofert. Jeśli zaś chodzi o instrument planowania zamówień w postaci wstępnego ogłoszenia informacyjnego, ustawa Pzp formułuje już bardzo określone korzyści. Dla zamówień przewidzianych w takim ogłoszeniu skraca mianowicie obowiązujące terminy składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Sprawdź, o ile możesz skrócić prowadzoną procedurę, publikując wstępn ogłoszenie.
Czy w ogłoszeniu o udzieleniu zamówienia w pkt IV.2 „Całkowita wartość zamówienia” należy wpisać szacunkową wartość zamówienia (tzn. wartość netto szacowaną przez zamawiającego, a więc przed otwarciem ofert), czy może cenę netto najkorzystniejszej oferty lub kwotę zawartej umowy? Odnoszę wrażenie, że zamawiający różnie interpretują ten zapis ogłoszenia.
Czy zamawiający w formularzu ogłoszenia o zamówieniu w poz. II.6 powinien podawać informację o wartości zamówienia? Analizując ogłoszenia publikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych, dochodzę do wniosku, że zamawiający różnie traktują tę kwestię.
W przetargu nieograniczonym na dostawę oprogramowania i sprzętu komputerowego zamówienie zostało podzielone na cztery części. Czy mogę zawrzeć umowę na jedną z części (tym samym zamieścić informację o wyborze najkorzystniejszej oferty itd.) w różnych okresach? Chodzi o to, że w dwóch częściach wykonawcy, którzy złożyli najkorzystniejsze oferty, złożyli też wszystkie wymagane dokumenty i mogłabym już rozpocząć proces podpisywania umowy. Natomiast w pozostałych dwóch częściach muszę wezwać wykonawców do uzupełnienia dokumentów co wydłuży czas do podpisania umowy. W związku z tym czy ogłoszenie o udzieleniu zamówienia w Biuletynie ZP powinno być zamieszczone dopiero wówczas, gdy podpiszę już wszystkie umowy na każdą część, czy też za każdym razem po podpisaniu umów?
Urząd Zamówień Publicznych wydał opinie pt.: „Publikowanie ogłoszeń w siedzibie zamawiającego poprzez zastosowanie elektronicznej tablicy informacyjnej (ekranu sterowanego dotykiem). Sprawdź, w jaki sposób może to wpłynąć na Twoją pozycję w postępowaniu o zamówienie.
Pytanie: Jesteśmy beneficjentem funduszy z Unii Europejskiej w Programach Operacyjnych. W trakcie kontroli dokumentów z postępowań zarzucono nam następujące braki:Nieumieszczenie w protokole z postępowania w trybie przetargu nieograniczonego informacji o dacie zamieszczenia zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty na tablicy ogłoszeń i stronie www naszej jednostki. Jeżeli jest to zgodne z wymogami ustawy Pzp, prosimy o podanie artykułu dotyczącego powyższej czynności i punktu protokołu, w którym należy zamieścić taką informację.Brak podpisu osoby zamieszczającej ogłoszenie o wszczęciu postępowania oraz zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty. Prosimy o wyjaśnienie, czy takie żądanie jest zgodne z Ustawą Pzp, a jeżeli tak, to który punkt ustawy stanowi o powyższym.
W formularzu ogłoszenia o zamówieniu przesyłanym do UOPWE sekcja dotycząca określenia warunków udziału w postępowaniu ma zupełnie inny podział niż w Biuletynie ZP. Proszę o praktyczną wskazówkę jak "rozpisać" cztery warunki udziału określone w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp oraz warunek niepodlegania wykluczeniu do trzech wyżej wymienionych części formularza ogłoszenia unijnego? Czy przedstawiona niżej propozycja jest prawidłowa:
Eksperci portalu oferują kompleksową wiedzę i wsparcie w zakresie zamówień publicznych.