Sygn. akt KIO 1180/18
POSTANOWIENIE
z dnia 28 czerwca 2018 roku
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
P
rzewodniczący:
Małgorzata Matecka
Protokolant:
Marta Słoma
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym
z udziałem stron w dniu 28 czerwca 2018 roku
w Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu
14 czerwca 2018 roku przez
wykonawcę: BIKEU Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
z
siedzibą w Warszawie w postępowaniu prowadzonym przez zamawiającego: Miejski
Zarząd Dróg w Toruniu
przy udziale wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: ARKUS &
ROMET GROUP Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Podgrodziu oraz
WIM SYSTEM
Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Rzeszowie,
zgłaszających przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego
postanawia:
Odrzuca odwołanie.
Kosztami postępowania obciąża wykonawcę BIKEU Spółka z ograniczoną
odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, i:
a)
zalicza w poczet kosztów postępowania odwoławczego kwotę 15 000 zł 00 gr
piętnaście tysięcy złotych zero groszy) uiszczoną przez wykonawcę tytułem wpisu od
odwołania;
b) z
asądza od wykonawcy BIKEU Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą
w Warszawie na rzecz
wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia: ARKUS & ROMET GROUP Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
z siedz
ibą w Podgrodziu oraz WIM SYSTEM Spółka z ograniczoną
odpowiedzialnością z siedzibą w Rzeszowie kwotę 3 600 zł 00 gr (słownie: trzy
tysiące sześćset złotych zero groszy) stanowiącą koszty postępowania
odwoławczego poniesione z tytułu wynagrodzenia pełnomocnika.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. -
Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2017 r., poz. 1579, ze zm.) na niniejsze postanowienie
– w terminie 7
dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Toruniu.
Przewodniczący:
……………………
Sygn. akt KIO 1180/17
U z a s a d n i e n i e
Zamawiający - Miejski Zarząd Dróg w Toruniu (dalej jako „Zamawiający”) prowadzi w trybie
przetargu niegraniczonego postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego pn.
„Świadczenie usługi polegającej na uruchomieniu oraz zarządzaniu i kompleksowej
eksploatacji systemu Toruński Rower Miejski (TRM); znak: DZP-271.95.2017 (dalej jako
„Postępowanie”). Wartość ww. zamówienia przekracza kwotę określoną w przepisach
wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.
– Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2017 r., poz. 1579, z
e zm.), dalej jako „ustawa Pzp”.
Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w dniu 15 grudnia 2017 r. w Dzienniku
Urzędowym Unii Europejskiej pod nr 2017/S 241 – 500397.
I. W dniu 14 czerwca 2018 r. wykonawca
BIKEU Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
z
siedzibą w Warszawie wniósł do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej odwołanie od – jak
należy wywieść z treści tego odwołania - czynności wyboru oferty najkorzystniejszej
w
Postępowaniu, w tym zaniechania wykluczenia z Postępowania wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia: ARKUS & ROMET GROUP Spółka
z
ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Podgrodziu oraz WIM SYSTEM Spółka
z
ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Rzeszowie (dalej także jako „Konsorcjum
WIM System
”).
Odwołujący zarzucił Zamawiającemu naruszenie następujących przepisów:
1) art. 24 ust. 1 pkt 12) oraz ust. 1 pkt 16) ustawy Pzp, w wyniku bezzasadnego
i
niezgodnego z Ustawą zaniechania wykluczenia Konsorcjum WIM System, pomimo
że Konsorcjum WIM System nie wykazało spełniania warunków udziału
w P
ostępowaniu, albowiem Konsorcjum WIM System w wyniku zamierzonego
działania lub rażącego niedbalstwa wprowadziło Zamawiającego w błąd przy
przedstawieniu informacji, że spełnia warunki udziału w postępowaniu i zataiło w tym
zakresie stosowne informacje i
nie było w stanie przedstawić wymaganych przez
Zamawiającego dokumentów;
2) oraz w konsekwencji art. 91 ust. 1 oraz art. 92 ust. 1 ustawy Pzp, poprzez
poinformowanie o dokonaniu wyboru Konsorcjum WIM System jako oferty
naj
korzystniej, podczas gdy Zamawiający powinien dokonać wykluczenia
ww.
wykonawcy i dokonać wyboru oferty Odwołującego.
W związku z podniesionymi zarzutami Odwołujący wniósł o nakazanie Zamawiającemu:
unieważnienia czynności polegającej na wyborze oferty Konsorcjum WIM System
jako oferty najkorzystniejszej;
powtórzenia czynności oceny ofert;
3) wykluczenie Konsorcjum
WIM System oraz dokonanie wyboru oferty Odwołującego,
jako oferty najkorzystniejszej.
Ponadto Odwołujący wniósł o przeprowadzenie dowodu z zeznań świadka - Pana Macieja
Najder,
„na okoliczność faktycznej liczby rowerów obsługiwanych/będących w systemie
Toruński Rower Miejski w okresie wykonywania przez prowadzoną przez Pana Macieja
Najder działalność na rzecz WIM System w okresie od czerwca 2014 r. do 30.04.2017 r.
w
zakresie serwisowania rowerów TRM na wszystkich 30 stacjach będących w systemie -
jako jedyny podmiot prowadzący taką usługę na rzecz WIM System”.
Podniesione w odwołaniu zarzuty odnosiły się do warunku udziału w Postępowaniu
wskazanego
w pkt 5.1.2.1 SIWZ o następującej treści: „Wykonawca musi udowodnić, iż
wykonał lub wykonuje w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert
w
niniejszym postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym
okres
ie, co najmniej 1 usługę polegającą na dostarczeniu i zarządzaniu systemem roweru
publicznego obejmującego co najmniej 300 rowerów, działającego nie mniej niż 12
miesięcy.”
W pismach (obydwa z dnia 28 czerwca 2018 r.)
złożonych na posiedzeniu przed Izbą w dniu
28 czerwca 2018 r. Odwołujący przedstawił dodatkowe stanowisko w sprawie.
II. Pismem wniesionym do Prezesa Izby w dniu 21 czerwca 2018 r. Zamawiający złożył
oświadczenie o uwzględnieniu w całości zarzutów odwołania.
III. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia: ARKUS & ROMET
GROUP Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Podgrodziu oraz WIM
SYSTEM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Rzeszowie pismem
wniesionym do Prezesa Izby w dniu 18 czerwca 2018 r. z
łożyli oświadczenie o przystąpieniu
do postępowania odwoławczego po stronie Zamawiającego, natomiast pismem wniesionym
w dniu
25 czerwca 2018 r. złożyli oświadczenie o wniesieniu sprzeciwu wobec uwzględnienia
w całości zarzutów odwołania.
Konsorcjum WIM System
dodatkowe stanowisko w sprawie przedstawiło w piśmie złożonym
na posiedzeniu przed Izbą w dniu 28 czerwca 2018 r.
Izba ustaliła, co następuje:
W dniu 12 marca 2018 r. Konsorcjum WIM System wniosło do Prezesa Izby odwołanie
wobec
czynności podjętych przez Zamawiającego w Postępowaniu polegających na
wykluczeniu tych wykonawców z Postepowania i odrzuceniu ich oferty.
W odwołaniu zostały podniesione zarzuty naruszenia następujących przepisów ustawy Pzp:
art. 24 ust. 1 pkt
12 w związku z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp poprzez wykluczenie
odwołującego pomimo tego, iż odwołujący wykazał się spełnianiem warunków
przetargowych;
art. 24 ust. 4 w związku z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp poprzez odrzucenie i nie dokonanie
wyboru jako oferty najkorzystniejszej oferty odwołującego;
art. 89 ust. 1 pkt. 5 w związku z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp poprzez odrzucenie oferty
odwołującego, pomimo tego, iż została złożona przez wykonawcę, który nie powinien
być wykluczony;
art. 91 ust. 1 i art. 26 ust. 1 Pzp poprzez wybór jako najkorzystniejszej oferty BIKEU
Sp. z o.o., ul. Emilii Plater 53, 00-
113 Warszawa, pomimo tego, że oferta wybranego
wykonawcy przedstawiała gorszy bilans ceny i kryteriów dodatkowych w stosunku do
oferty odwołującego.
Podniesione w odwołaniu zarzuty odnosiły się do warunku udziału w Postępowaniu
wskazanego w pkt 5.1.2.1 SIWZ.
Wyrokiem z dnia 28 marca 2018 r. sygn. akt KIO 459/18 Krajowa Izba Odwoławcza
uwzględniła odwołanie i nakazała Zamawiającemu unieważnienie czynności wyboru
najkorzystniejszej oferty oraz unieważnienie czynności wykluczenia odwołującego
z
postępowania o udzielenie zamówienia a w konsekwencji odrzucenia oferty odwołującego
i
nakazała ponowną ocenę oraz badanie ofert celem wyboru najkorzystniejszej oferty.
W pisemnym uzasadnieniu ww. wyroku Izba między innymi wskazała:
„Co do świadczenia przez odwołującego usługi systemu roweru publicznego przez co
najmniej 12 miesięcy obejmującego 300 rowerów.
Z szeregu przeprowadzonych dowodów z dokumentów przywoływanych zarówno przez
zamawiającego jak i odwołującego a przedstawionych w części uzasadnienia wyroku
obejmującego „ustalenia Izby” wynika, że zgodnie z zawartymi umowami z odwołującym
system roweru miejskiego dla M. Torunia w latach 2016 -
2017 obejmował co najmniej 300
rowerów. [str. 39 uzasadnienia]
(…) W tym miejscu Izba zamyka postępowanie dowodowe na podstawie przywołanych
dokumentów i stwierdza, że odwołujący udowodnił w niniejszym postępowaniu, że przez co
najmniej 12 miesięcy zarządzał systemem publicznego roweru obejmującego co najmniej
300 ro
werów. [str. 42 uzasadnienia]”
Zawiadomieniem z dnia 18 kwietnia 2018 r. Zamawiający poinformował wykonawców
biorących udział w Postępowaniu o unieważnieniu czynności wyboru najkorzystniejszej
oferty z dnia 28 lutego 2018 r.
oraz unieważnieniu czynności wykluczenia z udziału
w
Postępowaniu Konsorcjum WIM System, a w konsekwencji odrzucenia oferty tych
wykonawców. Jednocześnie Zamawiający poinformował, iż przystępuje do ponownej oceny
oraz badania złożonych ofert celem wyboru oferty najkorzystniejszej.
Nast
ępnie, począwszy od dnia 25 kwietnia 2018 r. (pierwsze wezwanie do złożenia
wyjaśnień) Zamawiający prowadził dodatkowe postępowanie wyjaśniające z Konsorcjum
WIM
System
dotyczące spełniania przez tych wykonawców warunku udziału
w
Postępowaniu wskazanego w pkt 5.1.2.1 SIWZ, co zostało poprzedzone wystosowaniem
przez Zamawiającego w dniu 19 kwietnia 2018 r. zapytania do Pana M. N. (Firma
Fotograficzno
– Wydawnicza „Photo Studio Wm”) w szczególności w zakresie „faktycznej
ilości rowerów funkcjonujących na 30 stacjach w ramach systemu toruńskiego roweru
miejski
ego” z rozbiciem na lata 2016 i 2017 (w tym miesiące). Kolejne wezwania zostały
skier
owane do ww. wykonawców (Przystępującego) pismami z dnia 9, 17 oraz 25 maja
2018 r.
Zawiadomieniem z dnia 4 c
zerwca 2018 r. Zamawiający poinformował wykonawców
biorących udział w Postępowaniu o unieważnieniu czynności wyboru najkorzystniejszej
oferty z dnia 28 lutego 2018 r.
, powtórzeniu czynności badania i oceny ofert oraz dokonaniu
wyboru najkorzystniejszej ofe
rty, tj. oferty złożonej przez Konsorcjum WIM System.
Izba zważyła, co następuje:
Izba na posiedzeniu niejawnym z udziałem Stron i Uczestnika postępowania dokonała
czynności formalnoprawnych i sprawdzających, w wyniku których stwierdziła, że w tak
ustalonym stanie faktycznym przedmiotowe odwołanie podlega odrzuceniu na podstawie
art. 189 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp.
Przepis art. 189 ust. 2 ustawy Pzp zawiera en
umeratywne wyliczenie przesłanek
stanowiących podstawę odrzucenia odwołania, których zaistnienie w danej sprawie Izba
zobowiązana jest wziąć pod uwagę z urzędu, zgodnie z art. 189 ust. 4 Pzp.
Zgodnie art. 189 ust. 2 pkt 5 ustawy
Pzp Izba odrzuca odwołanie, jeżeli stwierdzi, że dotyczy
ono czynności, którą zamawiający wykonał zgodnie z treścią wyroku Izby lub sądu lub,
w
przypadku uwzględnienia zarzutów w odwołaniu, którą wykonał zgodnie z żądaniem
zawartym w odwołaniu.
Zgodnie ze stanowiskiem Krajowej Izby
Odwoławczej zawartym w postanowieniu z dnia 21
marca 2017 r. (KIO 451/17)
„Hipoteza normy art. 189 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp obejmuje
czynności wykonane przez zamawiającego na skutek wyroku Izby, aby uniemożliwić
wystąpienia w obrocie sytuacji ponownego orzekania w tej samej instancji o tym samym,
a w
przypadku uwzględnienia zarzutów odwołania w całości i umorzenia postępowania
odwoławczego przy braku sprzeciwu ze strony Przystępującego, odpowiadających żądaniu
zawartemu
w uwzględnionym przez Zamawiającego odwołaniu. Jeżeli czynność stanowi
wykonanie orzeczenia Izby, wykonawca nie może jej już zakwestionować przed Izbą.
Art.
189 ust. 2 pkt 5 stanowi urzeczywistnienie w postępowaniu odwoławczym wywodzącej
się z procedury cywilnej zasady powagi rzeczy osądzonej (res iudicata), która ma
zapobiegać ponownemu orzekaniu przez Krajową Izbę Odwoławczą w tej samej sprawie.
Przepisy ustawy Pzp przewidują korzystanie przez wykonawcę ze środków ochrony prawnej
w trybie instancyjnym. Jeżeli czynność zamawiającego stanowi wykonanie orzeczenia Izby,
prawidłowość tej czynności może zostać podważona wyłącznie w drodze wniesienia skargi
na to orzeczenie do sądu przez któregokolwiek z uczestników postępowania odwoławczego
{co wynika z art. 198a ust. 1 Pzp}. Wyłącznie sądowi działającemu jako instancja
odwoławcza przysługuje kognicja do orzekania co do istoty sprawy dotyczącej
kwestionowania czynności zamawiającego wykonanych zgodnie z orzeczeniem Izby.”
Ponadto,
jak podkreśla się w orzecznictwie Krajowej Izby Odwoławczej czynności nakazane
przez Izbę zamawiający musi wykonać biorąc pod uwagę całość wyroku, tj. nie tylko jego
sentencję, ale także ustalenia i wnioski zawarte w uzasadnieniu.
Mając na uwadze powyższe wymaga wskazania, iż odwołanie Konsorcjum WIM System
z dnia
12 marca 2018 r. zostało wniesione wobec czynności wykluczenia tych wykonawców
z
Postępowania w związku z nie wykazaniem spełniania – zdaniem Zamawiającego -
warunku udziału w Postępowaniu określonego w pkt 5.1.2.1 SIWZ („Wykonawca musi
udowodnić, iż wykonał lub wykonuje w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu
składania ofert w niniejszym postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy - w tym okresie, co najmniej 1 usługę polegającą na dostarczeniu i zarządzaniu
systemem roweru publi
cznego obejmującego co najmniej 300 rowerów, działającego nie
mniej niż 12 miesięcy.”). Wyrokiem z dnia 28 marca 2018 r. sygn. akt KIO 459/18 Krajowa
Izba Odwoławcza uwzględniła odwołanie i nakazała Zamawiającemu unieważnienie
czynności wyboru najkorzystniejszej oferty oraz unieważnienie czynności wykluczenia
odwołującego z postępowania o udzielenie zamówienia a w konsekwencji odrzucenia oferty
odwołującego i nakazała ponowną ocenę oraz badanie ofert celem wyboru najkorzystniejszej
oferty. Jednocześnie w treści uzasadnienia ww. wyroku Izba wyraźnie przesądziła, iż „(…)
system roweru miejskiego dla M. Torunia w latach 2016 -
2017 obejmował co najmniej 300
rowerów (…) odwołujący udowodnił w niniejszym postępowaniu, że przez co najmniej 12
miesięcy zarządzał systemem publicznego roweru obejmującego co najmniej 300 rowerów”.
Wydanie przez Krajowej Izbę Odwoławczą wyroku o wskazanej powyżej treści, przy
uwzględnieniu stanowiska zawartego w pisemnym uzasadnieniu do wyroku, oraz wobec
braku zaskarżenia tego orzeczenia do sądu, zobowiązywało Zamawiającego nie tylko do
unieważnienia czynności wyboru oferty najkorzystniejszej oraz unieważnienia czynności
wykluczenia Konsorcjum WIM System z postępowania, ale także uniemożliwiało
Zamawiającemu wykluczenie tych wykonawców z Postępowania wobec nie spełnienia
warunku udziału w Postępowaniu określonego w pkt 5.1.2.1 SIWZ, tj. zobowiązywało
Zamawiającego do uznania, że Konsorcjum WIM System wykazało spełnienie ww. warunku
udziału w Postępowaniu. Zakwestionowanie ww. wyroku Izby było możliwe jedynie w drodze
złożenia skargi do sądu okręgowego, co jednak nie nastąpiło. Tym samym po stronie
Zamawiającego powstał (prawomocny) obowiązek respektowania wszystkich wskazanych
powyżej rozstrzygnięć Izby - zarówno dotyczących unieważnienia czynności wyboru oferty
najkorzystniej oraz
unieważnienia czynności wykluczenia Konsorcjum WIM System
z
Postępowania, jak i uznania, iż wykonawcy ci spełnili warunek udziału w Postępowaniu
określony w pkt 5.1.2.1 SIWZ.
Mając na uwadze powyższe należy podkreślić, iż zamawiający wykonuje wyrok Izby nie tylko
unieważniając wskazane czynności, ale również poprzez uznanie wykazania spełniania
warunk
ów udziału w postępowaniu i w związku z tym zaniechanie wykluczenia wykonawcy
z
postępowania w takim zakresie, w jakim zostało to przez Izbę prawomocnie przesądzone
w
treści wydanego orzeczenia. Takie stanowisko dodatkowo potwierdza sposób
formułowania treści sentencji przez Krajową Izbę Odwoławczą, tj. że Izba nie nakazuje
zamawiającemu dokonanie wyboru jako oferty najkorzystniejszej oferty złożonej przez
konkretnego wykonawcę, lecz ogranicza się do nakazania ponownego przeprowadzenia
czynności badania i oceny ofert.
Wyrok Izby w sprawie KIO 459/18
został przez Zamawiającego wykonany, o czym
Zamawiający poinformował zawiadomieniem z dnia 18 kwietnia 2018 r. oraz
zawiadomieniem z dnia 4 czerwca 2018 r. Pierwszym pismem
Zamawiający poinformował
między innymi o unieważnieniu wykluczenia Konsorcjum WIM System z Postępowania.
Drugim pismem Zamawiający poinformował między innymi o wyborze oferty Konsorcjum
WIM System jako oferty najkorzystniejszej, co z kolei stanowi wykonanie wyroku Izby z dnia
marca
r.
poprzez
uznan
ie wykazania spełniania warunku udziału
w P
ostępowaniu określonego w pkt 5.1.2.1 SIWZ. i w związku z tym zaniechanie
wykluczenia
wykonawców z Postępowania w tym zakresie.
Odwołanie z dnia 14 czerwca 2018 r. zostało złożone wobec zaniechania wykluczenia
Konsorcjum WIM System w związku z nie wykazaniem spełnienia warunku udziału
w
Postępowaniu określonego w pkt 5.1.2.1 SIWZ w sytuacji, gdy czynność uznania, iż
warunek ten został przez Konsorcjum WIM System spełniony, skutkująca wyborem oferty
tych wykonawców, została dokonana przez Zamawiającego zgodnie z wyrokiem Izby.
Powyższe skutkowało uznaniem przez Izbę, iż w niniejszej sprawie zaistniała podstawa
odrzucenia odwołania wskazana w art. 189 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp.
Dodatkowo wymaga
zauważenia, iż po pierwsze, wprawdzie Zamawiający przez półtora
miesiąca prowadził dodatkowe postępowanie wyjaśniające, jednakże na gruncie zaistniałej
przesłanki odrzucenia odwołania podstawowe znaczenie ma okoliczność, iż ostatecznie
Zamawiający zdecydował się na pełne wykonanie wydanego przez Izbę wyroku. Po drugie,
Izba nie pod
zieliła stanowiska Odwołującego, iż po wydaniu przez Izbę wyroku z dnia 28
marca 2018 r.
wystąpiły w sprawie nowe okoliczności odnoszące się do treści zapadłego
rozstrzygnięcia. Nawet gdyby tak było, to jak wskazała Izba w postanowieniu wydanym
w
sprawie KIO 1267/18: „art. 189 ust. 2 pkt 5 ustawy P.z.p. stanowi przesłankę odrzucenia
odwołania niezależnie od wystąpienia w postępowaniu nowych okoliczności, o ile
zamawiający wykonał czynność zgodnie z wyrokiem Izby”. Ponadto, jak wynika
z
dokumentacji postępowania w dniu 19 kwietnia 2018 r. została Zamawiającemu
przekazana kopia umowy (wraz z aneksem) zawartej p
omiędzy WIM System Sp. z o.o.
a Panem W. N.
prowadzącym działalność gospodarczą pod nazwą „W. N. Firma
Fotograficzno
– Wydawnicza PHOTO STUDIO WM, SKI SERVICE” oraz Panem M. N.
prowadzącym działalność gospodarczą pod nazwą „M. N. Firma Fotograficzno –
Wydawni
cza PHOTO STUDIO WM”, wspólnikami spółki cywilnej „Firma Fotograficzno –
Wydawnicza PHOTO STUDIO WM s.c
.”. Powyższe nie stanowi żadnej nowej istotnej
okoliczn
ości w Postępowaniu. Przekazanie ww. umowy co najwyżej mogłoby zostać uznane
za pojawienie się nowego dowodu, co po pierwsze nie miałoby znaczenia na gruncie art. 189
ust. 2 pkt 5 ustawy
Pzp (a jedynie Zamawiający mógłby próbować złożyć ww. dokument w
post
ępowaniu sądowym wszczętym skargą na wyrok Izby), a po drugie także kwalifikacja
ww. dokumentu jako istotnego nowego dowodu byłaby całkowicie nieuprawniona, skoro z
treści tego dokumenty żadne istotne dla niniejszej sprawy okoliczności nie wynikają, w tym w
szczególności nie ma w tej umowie (jak i aneksie do niej) nic na temat ilości rowerów
objętych systemem roweru miejskiego dla M. Torunia w latach 2016 - 2017. Po trzecie, bez
znaczenia również pozostaje okoliczność, iż Odwołujący w treści postawionego zarzutu
wskazał również – obok art. 24 ust. 1 pkt 12 ustawy Pzp – także art. 24 ust. 1 pkt 16 ustawy
Pzp -
ponieważ podstawa odrzucenia odwołania wskazana w art. 189 ust. 2 pkt 5 ustawy
Pzp
nie odnosi się do kwalifikacji prawnej zarzutów, lecz czynności podejmowanych przez
Zamawiającego w Postępowaniu w związku z wydanym przez Izbę wyrokiem.
W
obec stwierdzenia zaistnienia przesłanki wskazanej w art. 189 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp,
Izba nie była uprawniona do merytorycznego rozpoznania odwołania.
Uwzględniając powyższe, na podstawie art. 192 ust. 1 zdanie drugie i art. 189 ust. 2 pkt 5
ustawy Pzp, orzeczono jak w sentencji.
O kosztach postępowania odwoławczego orzeczono na podstawie art. 192 ust. 9 i 10 ustawy
Pzp oraz w oparciu o przepisy
§ 3 pkt 1 i 2 oraz § 5 ust. 3 pkt 2 rozporządzenia Prezesa
Rady Min
istrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od
odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania
(Dz. U. z 2018 r. poz. 972), tj. stosownie
do wyniku postępowania odwoławczego, obciążając
Odwołującego kosztami w postaci uiszczonego przez niego wpisu oraz kosztami zastępstwa
p
rocesowego wykonawców zgłaszających przystąpienie do postępowania odwoławczego po
stronie Zamawiającego, w związku z wniesieniem przez tych wykonawców sprzeciwu wobec
uwzględnienia w całości zarzutów odwołania.
Przewodniczący:
………………………………