Sygn. akt: KIO 849/18
POSTANOWIENIE
z dnia 18 maja 2018 r.
Krajowa Izba Odwoławcza – w składzie:
Przewodniczący: Anna Packo
Protokolant:
Artur Szmigiel
po rozpoznaniu na posiedzeniu w dniu 18 maja 2018
r., w Warszawie, odwołania
wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 30 kwietnia 2018 r. przez
wykonawc
ę
J. Z.
prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą Login IT J. Z., Koteże, ul.
Zięby 5, 83-200 Starogard Gdański
w
postępowaniu prowadzonym przez
Powiatowe Centrum Zdrowia Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
ul. Armii Krajowej 105/106, 82-200 Malbork
przy udziale wykonawcy ubiegającego się o udzielenie zamówienia Grupa N Spółka
z ograniczoną odpowiedzialnością, Al. Jerozolimskie 117 02-017 Warszawa
zgłaszającego przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie odwołującego
postanawia:
1. umorzyć postępowanie odwoławcze,
2. nakazać Urzędowi Zamówień Publicznych zwrot z rachunku Urzędu Zamówień
Publicznych na rzecz J. Z.
prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą Login
IT J. Z. kwoty 15 0
00,00 złotych (słownie: piętnaście tysięcy złotych) stanowiącej
uiszczony wpis.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.
– Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 ze zm.) na niniejsze postanowienie
– w terminie
7 dni od dnia jego doręczenia – przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Gdańsku.
Przewod
Sygn. akt: KIO 849/18
U z a s a d n i e n i e
Zamawiający – Powiatowe Centrum Zdrowia Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
z siedzibą w Malborku prowadzi postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na
„informatyzację i dostawę sprzętu komputerowego w Powiatowym Centrum Zdrowia Sp. z
o.o. (szpitale w Malborku i Nowym Dworze Gdańskim) oraz w Centrum Profilaktyki i Terapii
Uzależnień (Malbork)” na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień
publicznych, w trybie przetargu nieograniczonego.
Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane 20 kwietnia 2018 r. w Dzienniku Urzędowym
Unii Europejskiej pod numerem 2018/S 077-171273.
Odwołujący – J. Z. prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą Login IT J. Z. wniósł
odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu i specyfikacji istotnych warunków
zamówienia, w zakresie pakietu nr 1, zarzucając Zamawiającemu naruszenie ustawy Prawo
zamówień publicznych w zakresie:
1. art. 22 ust. 1a oraz art. 22d ust. 1 poprzez określenie warunków udziału w postępowaniu
w zakresie doświadczenia w sposób nadmierny i nieproporcjonalny do przedmiotu
zamówienia oraz nie umożliwiający oceny zdolności wykonawcy do należytego wykonania
zamówienia,
2. art. 29 ust. 1 poprzez opisanie przedmiotu zamówienia w sposób niewyczerpujący, bez
uwzględnienia wszystkich wymagań i okoliczności mogących mieć wpływ na sporządzenie
oferty,
3. art. 29 ust. 2 poprzez opisanie przedmiotu zam
ówienia w sposób, który utrudnia uczciwą
konkurencję,
4. art. 29 ust. 3 poprzez opisanie przedmiotu zamówienia przez pośrednie wskazanie
znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który
charakteryzuje produkty dostarczane
przez konkretnego wykonawcę, co prowadzi do
uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych produktów, a nie jest uzasadnione specyfiką
przedmiotu zamówienia i zamawiający może opisać przedmiot zamówienia za pomocą
dostatecznie dokładnych określeń,
5. art. 25 ust.
1 i 2 poprzez żądanie od wykonawców oświadczeń zbędnych do
przeprowadzenia postępowania i nie dopuszczonych przepisami rozporządzenia w sprawie
rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy,
6. art. 7 ust. 1 poprzez przygotowanie
w sposób niezapewniający zachowania uczciwej konkurencji i równego traktowania
wykonawców.
Odwołujący wniósł o uwzględnienie odwołania i nakazanie Zamawiającemu:
1. zmiany treści ogłoszenia i specyfikacji istotnych warunków zamówienia w zakresie
warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej dla
pakietu nr 1 poprzez usunięcie wymogu zrealizowania zamówienia dla jednostki ochrony
zdrowia,
2. zmiany treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia w zakresie opisu przedmiotu
zamówienia dla pakietu nr 1 w zakresie wskazanym w uzasadnieniu odwołania (poprzez
rezygnację z parametrów dyskryminacyjnych, charakterystycznych dla jednego urządzenia,
a także opisanie go od nowa przy zastosowaniu parametrów pozwalających na zachowanie
zakładanej funkcjonalności urządzeń, przy jednoczesnym otwarciu postępowania dla
urządzeń więcej niż jednego producenta).
Zgodnie z oświadczeniem Zamawiającego 2 maja 2018 r. zamieścił on kopię odwołania na
stronie internetowej
oraz przesłał do uczestników postępowania drogą mailową.
7 maja 2018 r.
przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie odwołującego
zgłosiła Grupa N Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością. Do chwili wydania
przedm
iotowego postanowienia nie zgłoszono przystąpień do postępowania odwoławczego
po stronie Zamawiającego.
Zamawiający podczas posiedzenia, przed otwarciem rozprawy, uwzględnił odwołanie
w całości.
Wobec powyższego Izba uznała, że Zamawiający uwzględnił w całości zarzuty
przedstawione w odwołaniu, a wobec braku przystąpień stwierdziła, iż zachodzą przesłanki
umożliwiające umorzenie postępowania odwoławczego i, zgodnie z przepisem art. 186 ust. 2
ustawy Prawo zamówień publicznych, orzekła jak w sentencji.
O kosztach postępowania odwoławczego orzeczono na podstawie art. 186 ust. 6 pkt 1
ustawy Prawo zamówień publicznych oraz § 5 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady
Ministrów
z dnia 15 marca 2010 r.
w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz
rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41,
poz. 238 z późn. zm.).
Przewodniczący: ……………….………