Pytanie:
Jesteśmy zamawiającym - Ośrodkiem Pomocy Społecznej, który ma w swoich strukturach – jako działy Ośrodka – odrębne budynki Domów Dziennego Pobytu (DDP) – 5 budynków. Każdy jest osobnym budynkiem przy innym adresie. Wszyscy wykonujemy zadania z zakresu pomocy społecznej tj. istniejemy jako ta sama funkcjonalność społeczna. My jako Ośrodek przeprowadzamy postępowania dla naszych Domów z racji tego, że są to jednostki nasze i mamy ten sam NIP (nie mamy odrębności jak np. przedszkola). Czy jeżeli w planie zamówień publicznych na dany rok są zaplanowane roboty budowlane np.: dla jednego domu remont dachu kwota 11.000 zł i dla Ośrodka remont pomieszczeń – pokoi/biur kwota 50.000 zł to łączyć je w planie jako wspólna wartość szacunkowa? Należy sugerować się tu tożsamością:
-
przedmiotową – remont w obu przypadkach ma chyba to samo przeznaczenie Podmiotową – 1 wykonawca byłby w stanie zrealizować oba zadania czasową – no tu są inne terminy wpisane, bo remont biur marzec, a remont dachu czerwiec, ale można zrobić 1 postępowanie na 2 części i dwa terminy dać lub 2 osobne postępowania jeżeli kosztorysów nie ma obu jeszcze.
Czy traktować jako osobne obiekty i nigdy nie łączyć robót w nich. Kwoty w/w nie przekraczają 30.000 euro, ale może być taka sytuacja i chciałabym wiedzieć jak w przyszłości traktować roboty u jednego zamawiającego, który ma w swoich strukturach 6 budynków (swój i DDP)? Czy z racji tej samej użyteczności budynków i spełnionych tożsamości (przynajmniej dwóch) traktować jako jedną robotę budowlaną? Dodatkowo zrobiliśmy postępowanie na remont biur w trybie zapytania ofertowego (wg wewnętrznego regulaminu powyżej 15.000 złotych brutto), gdyż w/w obie kwoty mamy w planie zamówień publicznych na razie razem jako jedna robota budowlana. I mamy już wykonawcę po czym w jednym z DDP trwał duży remont-inwestycja robiony przez Urząd gminy. W trakcie prac okazało się, że brak jest w tej umowie przetargowej kilku prac niezbędnych na końcowym etapie robót i urząd jeżeli znajdziemy środki pozwolił nam wykonać te prace. Główna księgowa środki znalazła w innym paragrafie z innego zadania, aby prace dokończyć już teraz oraz złożyła wniosek o przyznanie tych środków jako odrębne zwiększenie planu za ok. 2 tygodnie. Jest to zadanie niezaplanowane więc jest to uzasadnione aby je dać do planu zamówień jako nieplanowane i nie sumować z w/w rob budowlanymi tylko odrębnie – kwota 10.000 zł brutto – tj. wg naszego regulaminu tzw. wolny zakup tj. może być zlecone temu wykonawcy który tam teraz wykonuje jeszcze pracę? Czy łączyć z w/w i zapytanie zrobić? Czy usługę wykonania mebli na wymiar – meble typu biurka, szafy, regały komody wykonane na inny wymiar niż standardowy – nie zabudowa trwała należy klasyfikować do robót budowlanych (wg klasy 45.42 rozporządzenia)? Proszę podpowiedzieć jakie jeszcze ewentualne usługi klasyfikują się do robót i należy je szacować łącznie?