Pytanie:
Wygrałam przetarg nieograniczony. We wzorze umowy widniał zapis „Podstawą do wystawienia faktury będzie protokół odbioru częściowego lub końcowego, spisany z udziałem kierownika budowy, inspektora nadzoru inwestorskiego oraz upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego, podpisany bez zastrzeżeń przez wszystkie strony”. Przed podpisaniem umowy zostałam poproszona o utworzenie harmonogramu rzeczowo finansowego na etapach miesięcznych, na którego temat jak później się okazało nie było ani słowa w umowie. Jednak w dniu podpisania umowy został przedstawiony mi załącznik do umowy, z którego wynikało że gmina na podstawie utworzonego przeze mnie harmonogramu wybrała sobie etapy, za które zapłaci w dwóch częściach. Załącznik nie był dołączony do dokumentacji przetargowej. Pierwszy etap miał nastąpić po 5 miesiącach od podpisania umowy a drugi po zakończeniu prac. Jednak zapis, który mnie niepokoi to taki, że za pierwszy etap zostanie zapłacę jedynie 50% wykonanego etapu a drugie 50% po wykonaniu całości zadania. W dokumentacji przetargowej nie było ani słowa o płatnościach procentowych lub zatrzymywaniu kaucji. Czy gmina miara prawo do wprowadzania takich zasad płatności?