Unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego to jedna z możliwych czynności, która kończy procedurę. Przyczynami unieważnienia przetargu mogą być m.in. zmiana potrzeb lub wymagań zamawiającego, błędy lub nieprawidłowości w dokumentacji przetargowej lub w toku postępowania czy brak ofert. Istotne przy tym, że sytuacje w których zamawiający może i ma obowiązek unieważnić postępowanie, określa ściśle art. 255 ustawy Pzp. Decyzja w tym zakresie powinna być poprzedzona staranną analizą przyczyn takiej czynności oraz odpowiednio uzasadniona.
Dodatkowo należy pamiętać, że obowiązkiem zamawiającego jest także przekazanie informacji wykonawcom o unieważnieniu wraz z jej uzasadnieniem faktycznym i prawnym. Sprawdź, jakie sytuacje obligują do unieważnienia, jak właściwie ocenić okoliczności oraz w jaki sposób zgodnie z prawem umieścić informacje o unieważnieniu we właściwym miejscu.
Sprawdź także:
W niektórych sytuacjach zamawiający ma obowiązek unieważnić wszczęte postępowanie. Istotne jest jednak to, iż nie ma on w tym przypadku dowolności w podejmowaniu decyzji odnośnie do anulowania procedury. Wiążą go bowiem ściśle przesłanki unieważnienia postępowania, które opisuje ustawa Pzp. Unieważnienie bezpodstawne zaś naraża go na określoną odpowiedzialność.
W artykule zebraliśmy najnowsze pytania naszych Czytelników związane z kwestią unieważnienia przetargu. Sprawdź, kiedy błędne warunki udziału w postępowaniu oraz kryteria oceny ofert mogą stanowić podstawę unieważnienia. Dowiedz się, jak ogłosić unieważnienie procedury. Zyskaj pewność, czy Twoja decyzja o unieważnieniu nie narazi Cię na określone sankcje.
Sprawdź też: Unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego – kiedy jest możliwe wg Prawa zamówień publicznych
Teraz o najnowszych artykułach możesz dowiadywać się jako pierwszy! Jak? Pobierz darmową aplikację „Twój asystent” i od dziś bądź już zawsze na bieżąco! Więcej dowiesz się TUTAJ >> https://twojasystent.pl/