realizacja umowy o zamówienie

Umowa z wykonawcą powinna jasno określać sposoby rozliczeń wykonawcy za poszczególne świadczenia

Pytanie:

Zagadnienie dotyczy wartości zamówienia na usługi rekreacyjno – sportowe opłacane przez zamawiającego i jego pracowników. Jak wtedy powinno być określone wynagrodzenie wykonawcy i jego rozliczenie w umowie w sprawie zamówienia publicznego i jaką kwotę podać do rocznego sprawozdania o udzielonych zamówieniach?

Zakładam, że w umowie powinno być ustalone wynagrodzenie wykonawcy obejmujące wszystkie pakiety i wszystkich użytkowników bez względu na to kto płaci. Wynagrodzenie to byłoby określone jako łączna wartość maksymalna (bo nie wiemy ile faktycznie osób przystąpi do programu i jaki pakiet usług wybierze – podajemy przewidywane szacowane wartości maksymalne), która będzie rozliczana miesięcznie za faktycznie zrealizowane pakiety dla faktycznej liczby Użytkowników w danym miesiącu. Wykonawca w ofercie poda ceny jednostkowe wszystkich pakietów dla każdego z rodzaju użytkowników czyli cenę pakietu 8 wejść dla pracownika, cenę pakietu 8 wejść dla osoby towarzyszącej, cenę pakietu nielimitowanego dla pracownika, cenę pakietu nielimitowanego dla osoby towarzyszącej, cenę pakietu basenowego dla dziecka.Wynagrodzenie całkowite wpisane do umowy realizowanej przez 12 miesięcy składałoby się z następujących części:

Część I za którą płaci zamawiający i na niego będą wystawiane faktury. Byłaby to kwota wyliczona z iloczynu: liczba Pracowników x cena jedn. pakietu 8 wejść dla Pracowników
x 12);

Część II za którą płaci Użytkownik (Osoba towarzysząca lub Pracownik za dziecko) i sam rozlicza się z wykonawca bez udziału zamawiającego - pracodawcy. Byłaby to suma następujących iloczynów:
Liczba Pracowników chcących zwiększyć Pakiet gwarantowany 8 wejść do Nielimitowanego x różnica cen jedn. Pakietu nielimitowanego i Pakietu 8 wejść dla Pracownika x 12
Liczba Osób towarzyszących x cena jedn. Pakietu 8 wejść dla Osoby towarzyszącej x 12
Liczba Osób towarzyszących x cena jedn. Pakietu nielimitowanego dla Osoby towarzyszącej x 12
Liczba Dzieci x cena jedn. Pakietu basenowego x 12.

Czy do rocznego sprawozdania o udzielonych zamówieniach należy wpisać całkowitą maksymalną wartość wynagrodzenia przedstawioną w umowie, choć duża część tego wynagrodzenia nie będzie płacona ze środków publicznych przez zamawiającego tylko przez osoby trzecie?

W wyjątkowych sytuacjach można zastosować 60 dniowy termin zapłaty

Pytanie:

Ogłoszenie o zamówieniu (po uprzednim zaopiniowaniu projektu umowy przez BP) zostało opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Słupsku w 23.12.2014 r. W postępowaniu tym zastosowano 2 kryteria oceny ofert: cena (90 %) oraz termin płatności faktury (10 %), z zastrzeżeniem, że maksymalny termin płatności wynosi 60 dni. Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza zaoferował maksymalny dopuszczalny termin płatności, tj. 60 dni. Taki też termin został umieszczony w § 5 ust. 10 umowy, zaopiniowanej ponownie przez Biuro Prawne. Pani skarbnik, która powołując się na ustawę z 8 marca 2013 r. o terminach zapłaty w transakcjach handlowych (Dz.U. 2013, poz. 403) odmawia podpisania w/w umowy, twierdząc, iż w przypadku zapłaty przez zamawiającego faktury w terminie dłuższym niż 30 dni od dnia jej otrzymania, wykonawca ma prawo naliczać odsetki ustawowe. Uważam, że rozwiązaniem jest dokonywanie przez Urząd płatności za wystawiane faktury w terminie do 30 dni od dnia ich otrzymania. W ten sposób Urząd uniknie zagrożenia naliczania przez Wykonawcę odsetek, jak również zarzutu ze strony organów kontrolujących dotyczącego zapłaty za faktury przed terminem płatności. Jak postąpić w tej sytuacji? Czy można wskazać dłuższy termin zapłaty. Jeśli nie, to czy grozi nam unieważnienie postępowania?