Podpisując umowę w sprawie zamówienia publicznego zamawiający i wykonawca nie zawsze są w stanie przewidzieć, jak potoczy się jej realizacja. Prócz nieplanowanych zdarzeń na rynkach krajowym i zagranicznych, zmiany mogą także wystąpić po stronie samych kontrahentów. Dlatego tak istotne jest, aby zastosować w umowie odpowiednie zabezpieczenia, takie jak klauzule dotyczące modyfikacji umowy czy ustalenie terminów realizacji etapów zamówienia. Ważnym narzędziem w zarządzaniu ryzykiem jest także monitorowanie postępów wykonania zamówienia oraz ewentualnych problemów, które mogą wpłynąć na jego efektywność. Dzięki temu można w porę zapobiec ewentualnym trudnościom i zminimalizować ryzyko ich wpływu na realizację umowy. W tekście przeczytasz o 9 trudnych sytuacjach, jakie w praktyce napotkali zamawiający i wykonawcy podczas realizacji umów. Sprawdź, ja uniknąć ich podczas współpracy.
Sprawdź także:
Treść umowy o zamówienie publiczne wg ustawy Pzp – elementy, na które trzeba zwrócić uwagę!