Pytanie:
Ogłosiliśmy przetarg nieograniczony na wykonanie roboty budowlanej z podziałem na dwa zadania. Zamówień udzielono dwóm różnym wykonawcom. Pierwsze z nich zlecono. Drugiego wykonawcę już dwa razy wzywaliśmy do podpisania umowy. Odpowiedział, że nie może zawrzeć kontraktu w wyznaczonym terminie, tłumacząc się realizacją innych priorytetowych zadań. Zadeklarował przy tym chęć oraz wolę realizacji zamówienia i wyznaczył swój termin zawarcia kontraktu, na który przystaliśmy. Teraz twierdzi jednak, że nie jest w stanie w tym roku zrealizować zadania z uwagi na wydłużone terminy realizacji zamówień, które aktualnie wykonuje.
W międzyczasie upłynął termin związania ofertą. Kolejne złożone na to zadanie dwie najkorzystniejsze oferty otrzymały taką samą liczbę punktów. Jak teraz należy postąpić?
Czy ze względu na fakt, że upłynął termin związania ofertą, powinniśmy unieważnić postępowanie w zakresie tego zadania? A może wezwać dwóch kolejnych wykonawców, którzy złożyli takie same oferty do zaoferowania nowej ceny? Czy wykonawcy, który ponownie odmówił podpisania umowy, należy zwrócić wadium?