Ustawa Pzp umożliwia zamawiającym podział zamówienia na części. Wtedy jednak należy stosować procedury właściwe dla łącznej wartości zamówienia. Z drugiej strony przepisy także motywują zamawiających do tego, by dokonywali takich podziałów. Celem jest otwarcie rynku zamówień publicznych dla wykonawców z segmentu małych i średnich przedsiębiorstw. Dlatego właśnie zamawiający, który nie zdecydował się na podział zamówienia na części, musi zgodnie z prawem wyjaśnić swoją decyzję w dokumentach zamówienia. W artykule przeczytasz m.in. o tym, kiedy w praktyce podział zakupów jest niezbędny oraz kiedy wykonawca może żądać takiego podziału. Dowiesz się również, jak w praktyce przeprowadzić podział zamówienia i kiedy w świetle przepisów unijnych będzie on nieuprawniony.
a) ograniczeniem konkurencji,
b) nadmiernymi trudnościami technicznymi,
c) nadmiernymi kosztami wykonania zamówienia,
d) potrzebą skoordynowania działań różnych wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia, co mogłoby poważnie zagrozić właściwemu wykonaniu zamówienia.
a) Pierwszym sposobem jest podział na zasadzie ilościowej. Wówczas wielkość poszczególnych zamówień może lepiej odpowiadać możliwościom MŚP.
b) Drugi sposób polega na zasadzie jakościowej. Uwzględnia się przy niej różne zaangażowane branże i specjalizacje, aby lepiej dostosować treść poszczególnych zamówień do wyspecjalizowanych sektorów wykonawców, którzy wezmą udział w przetargu.
Więcej na temat problemów związanych z podziałem zamówienia na części przeczytasz w artykułach:
Teraz o takich newsach możesz dowiadywać się jako pierwszy! Jak? Pobierz darmową aplikację „Twój asystent” i od dziś bądź zawsze na bieżąco! Więcej dowiesz się tutaj >> https://twojasystent.pl/