Specjalisto, zamów dostęp na 14 dni za darmo i przetestuj wszystkie funkcjonalności portalu.
Tryb negocjacji z ogłoszeniem z założenia zapewnia możliwość wprowadzania zmian do opisu przedmiotu zamówienia i warunków przyszłej umowy. Temu celowi, jak to wynika z art. 58 ust. 2 ustawy Pzp, mają służyć rokowania prowadzone z wykonawcami, którzy złożyli oferty wstępne (wyrok KIO z 6 lipca 2012 r., sygn. akt KIO 1315/12; KIO 1330/12).
Warunkiem skuteczności unieważnienia przetargu jest wykazanie najpierw wady postępowania oraz jej nieusuwalności, a dopiero potem skutku w postaci niemożliwości zawarcia ważnej umowy o zamówienie publiczne.
100 mln euro to wartość udzielanych co roku przetargów przez Organizację Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju Przemysłowego (UNIDO) z siedzibą w Wiedniu. O kontrakty mogą starać się również polscy przedsiębiorcy oraz ośrodki badawcze.
Wykonawca przystępujący do postępowania o zamówienie publiczne musi wiedzieć, jaki dokładnie jest jego przedmiot. Dotyczy to m.in. ilości zamawianych dostaw. Organizator przetargu nie może ich w dowolny sposób zmieniać, już po przystąpieniu do realizacji umowy (wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z 7 maja 2014 r.; sygn. akt KIO 809/14).
Zamawiający musi unieważnić postępowanie, w przypadku gdy cena oferty najkorzystniejszej przewyższa wartość, jaką zamawiający zamierzał przeznaczyć na realizacje zadania. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy jest on w stanie pokryć różnicę pomiędzy wartością oferty najkorzystniejszej a deklarowaną na sesji otwarcia ofert kwotą (art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp).
Jeśli oferent deklaruje, że przy wykonywaniu zamówienia korzystać będzie z zasobów innych podmiotów, musi udowodnić, że dostęp do tych zasobów będzie aktualny przez cały okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
Równość szans, integracja społeczna i godna praca to tylko niektóre z aspektów, jakie jednostki zamawiające powinny wykorzystywać w swoich przetargach dokonując wybory najkorzystniejszej oferty.
Cena jako wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą kupujący jest obowiązany zapłacić przedsiębiorcy za towar lub usługę. Definicja ta wynika z podpisanej przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej ustawy z 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług, która w art. 19 zmienia ustawę Prawo zamówień publicznych.
Oferowana cena powinna dotyczyć konkretnego zamówienia, o które ubiega się wykonawca. Oferent nie może powoływać się na hipotetyczny zysk z przyszłych transakcji niezwiązanych z realizacją umowy na zamówienie i uzasadniać tym szczególnie niskiego poziomu zaproponowanego wynagrodzenia. Takie wnioski płyną z analizy przypadku z kontroli przeprowadzonej przez Prezesa UZP (sygn. KND/32/13).
Zamawiający w celu uzyskania potrzebnych zakupów stosują coraz więcej konkurencyjnych procedur oraz aukcji elektronicznych generujących wymierne oszczędności. Średni czas trwania procedury na zamówienie o niedużej wartości to niewiele ponad miesiąc – wynika z analiz Urzędu Zamówień Publicznych.
Zyskaj pewność i bezpieczeństwo prowadząc postępowanie o zamówienie publiczne. Dołącz do specjalistów korzystających z PortaluZP!